Weryfikacja procedur szkolenia bojowego była głównym celem wczorajszych lotów metodycznych w Darłowskiej Grupie Lotniczej.
Piloci–instruktorzy Darłowskiej Grupy Lotniczej zweryfikowali wczoraj procedury szkolenia wybranych elementów zastosowania bojowego śmigłowców Mi-14PŁ. Pierwszym z nich było niszczenie celów podwodnych przy użyciu bomb głębinowych PŁAB-250-120 (Zastosowanie bojowe Mi-14PŁ, 2017-02-16). Drugim – poszukiwanie zanurzonego okrętu podwodnego przy pomocy stacji hydroakustycznej.
W trakcie takich lotów doświadczeni instruktorzy-metodycy kontrolują poprawność procedur szkolenia stosownych przez pozostałych instruktorów. Po zakończeniu lotów metodycznych opracowywane są wnioski oraz zalecenia dotyczące organizacji i zabezpieczenia lotów, a także szczegółów szkolenia w powietrzu w wybranych elementach pilotażu, w tym przypadku wykorzystywanych podczas szkolenia na zastosowanie bojowe. Efekt końcowy to weryfikacja i ujednolicenie procedur szkolenia personelu lotniczego oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa wykonywanych zadań.
Śmigłowce Mi-14PŁ wyposażone są w specjalistyczne systemy wykrywania i śledzenia okrętów podwodnych: stację hydroakustyczną, detektor anomalii magnetycznych i wyrzucane pławy radiohydroakustyczne. Posiadają również systemy wspierające przeprowadzenie skutecznego ataku. Czternastki mogą być uzbrojone zarówno w bomby głębinowe jak i torpedę MU90. W skład ich załogi wchodzi 2 pilotów, technik pokładowy i nawigator-operator systemów poszukiwawczo-uderzenowych pełniący funkcję oficera taktycznego. Darłowska Grupa Lotnicza wykorzystuje obecnie 4 wiropłaty tego typu. Pozostałe 4 wycofano z eksploatacji z powodu wyczerpania resursu.
Na podstawie informacji GBL MW