Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowe przeloty Legacy 450 AirSprint

Lotnictwo cywilne, 17 marca 2017

Należący do AirSprint biznesjet Embraer Legacy 450 ustanowił rekordy prędkości lotu między Kalifornią a Hawajami.

Na początku grudnia ub.r. Legacy 450 ustanowił dwa rekordy prędkości podczas przelotów nad Pacyfikiem / Zdjęcie: Embraer

Jak podało do wiadomości Narodowe Stowarzyszenie Aeronautycznego (NAA), samolot odrzutowy klasy biznes Embraer Legacy 450 ustanowił rekordy prędkości lotu na trasie Kalifornia-Hawaje. Podróż na Hawaje była pierwszą zarówno dla samolotu, jak i pasażerów z towarzystwa AirSprint, które było pierwszym kanadyjskim nabywcą samolotów tego typu (AirSprint zamawia Legacy 450, 2016-07-07).

Jesteśmy zadowoleni z przelotu na pokładzie Legacy 450 podczas tego rekordowego lotu na Hawaje. Dzięki Legacy 450 w naszej flocie możemy zapewnić naszym klientom szybszy, nieustanny dostęp do dalszych destynacji, jak na przykład na Hawajach, komfortowo i w luksusie, jaki wcześniej nie był dostępny – powiedział James Elian, prezes i dyrektor generalny AirSprint.

Lot demonstracyjny z załogą Embraera wyruszyła z Oakland do Maui 5 grudnia o godzinie 11:53 czasu lokalnego. Na pokładzie znajdowało się 2 pilotów, 4 pasażerów i 300 kg bagażu. Rezerwa paliwa przekraczała ilość wymaganą przepisami NBAA IFR. Lot na dystansie 3907 km (najdłuższy do tej pory wykonany przez Legacy 450) trwał 5 h 14 min. Już po 25 min od startu Legacy osiągnął planowaną wysokość lotu wynoszącą 13 106 m.

Samolot wylądował na lotnisku Kahului na wyspie Maui o 15:04 czasu miejscowego z zapasem paliwa wynoszącym 1134 kg. Podczas lotu zużyto 3946 kg nafty (ok. 920 l/h). Najwyższa prędkość osiągnięta podczas lotu wynosiła 834 km /h), przy średnim wietrze od czoła wiejącym z prędkością ponad 107 km/h. Według NAA, samolot osiągnął średnią prędkość 724 km/h, ustanawiając rekord prędkości dla tego przelotu.

Lot powrotny z Hawajów rozpoczął się 6 grudnia o 8:05 czasu miejscowego, z 3 pasażerami i taką samą ilością bagażu. Przelot, na odległość 3829 km, trwał 4 h i 27 min. Samolot wylądował w międzynarodowym porcie w San Francisco o 14:54 czasu lokalnego z rezerwą paliwa wynoszącą ponad 1497 kg. Najwyższa prędkość osiągnięta podczas tego lotu wynosiła 987 km / h, przy średniej prędkości wiatru od ogona wynoszącej 44 km/h. NAA potwierdziła, że średnia prędkość 847 km/h osiągnięta przez samolot jest rekordem dla tego przelotu.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.