Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby A350-1000

Lotnictwo cywilne, 17 marca 2017

Przedseryjne Airbusy A350-1000 uczestniczą w intensywnych próbach certyfikacyjnych.

Pierwszy przedseryjny A350-1000 wziął udział w próbach mających na celu określenie minimalnej prędkości oderwania od ziemi podczas startu
Na początku marca pierwszy przedseryjny Airbus A350-1000 (MSN59) został przebazowany do Istres, gdzie wziął udział w próbach mających na celu określenie minimalnej prędkości oderwania od ziemi podczas startu (Oblot A350-1000, 2016-11-25). W celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem pod ogonową częścią kadłuba samolotu zabudowano specjalną płozę. Badano także optymalne położenie klap i slotów oraz osiągi samolotu. 

Natomiast trzeci przedseryjny A350-1000 (MSN71) został w lutym wysłany do kanadyjskiego Iqaluit na Dalekiej Północy, na próby eksploatacji w klimacie arktycznym (Nieudany oblot trzeciego A350-1000, 2017-02-08). Podczas 5-dniowych prób sprawdzono działanie instalacji pokładowych i zespołu napędowego samolotu (silników Rolls-Royce XWB-97) w temperaturach od – 37°C do – 28°C.

Trzeci samolot tego typu przeszedł próby eksploatacji w klimacie arktycznym w kanadyjskim Iqaluit / Zdjęcia: Airbus

Następnie ten sam samolot trafił do Ameryki Pd., gdzie wykonywał loty z dwóch boliwijskich portów: Jorge Wilstermann w Cochabamba, leżącego na wys. 2548 m n.p.m. i El Alto, znajdującego się obok stolicy kraju La Paz, który jest jednym z najwyżej położonych lotnisk w świecie (ponad 4060 m n.p.m.).

Airbus zamierza uzyskać Certyfikat Typu dla A350-1000 do końca 1. połowy br. Niezwłocznie potem pierwsze seryjne samoloty tego typu mają trafić do Qatar Airways.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.