Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powrót USCGC Polar Star

Marynarka wojenna, 20 marca 2017

Załoga amerykańskiego lodołamacza USCGC Polar Star powróciła do portu morskiego w Seattle, kończąc ponad 100-dniową misję w rejonie Antarktydy.

Po ponad 100 dniach amerykański lodołamacz USCGC Polar Star powrócił do portu morskiego w Seattle / Zdjęcie: USCG

Do portu morskiego w Seattle, w stanie Waszyngton powrócił amerykański lodołamacz USCGC Polar Star (WAGB 10). Przez 107 dni załoga okrętu prowadziła działania w rejonie Antarktydy, służąc w ramach operacji Deep Freeze 2017. Amerykanie odpowiadali m.in. za udrażnianie szlaków morskich w regionie, ułatwiając dostawę zaoaptrzenia do międzynarodowych stacji badawczych na kontynencie.

USCGC Polar Star jest jednym z 3 lodołamaczy w składzie Straży Wybrzeża USA (USCG). Pozostałe to: wyłączony z działan operacyjnych USCGC Polar Sea (WAGB 11) i USCGC Healy (WAGB 20, Nowa misja USCGC Healy, 2016-06-08). W ostatnich latach w środowisku USCG rozgorzała dyskusja o potrzebie budowy serii nowoczesnych jednostek tej klasy. Zakłada się, że pierwsza z nich mogłaby wejść do służby w 2025, zastępując w linii USCGC Polar Star (Nowy amerykański lodołamacz, 2016-11-29).

Według wstępnych założeń nowy lodołamacz ma być zdolny do pokonywania pokrywy lodowej o grubości co najmniej 2 m. Wymagana przez USCG autonomiczność wynosi 80-90 dni. Jednostka ma rozwijać 15 w. Zasięg okrętu nie powinien być mniejszy niż ok. 40 tys. km, przy prędkości marszowej wynoszącej 12 w. Hangar ma pomieścić 2 średnie śmigłowce transportowe / poszukiwawczo-ratownicze, np. MH-65D Dolphin czy MH-60 J/T Jayhawk lub bezzałogowe pionowzloty. 


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.