Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny zmodernizowany W-3 wrócił do Gdyni

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 03 kwietnia 2017

Kolejny zmodernizowany do wersji W-3WA śmigłowiec wrócił do 43. Bazy Lotnictwa Morskiego. Wiropłat, który 3 lata temu trafił do zakładów lotniczych w Świdniku, w ubiegły piątek popołudniu wylądował na macierzystym lotnisku w Gdyni.

Na wyposażeniu Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej znajduje się łącznie osiem śmigłowców W-3, sześć w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach, dwa pozostałe należą do Darłowskiej Grupy Lotniczej 44. Bazy Lotnictwa Morskiego / Zdjęcie: kmdr ppor. Czesław Cichy, Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej

W 2014, zgodnie z umową zawartą pomiędzy Inspektoratem Uzbrojenia a zakładami lotniczymi PZL – Świdnik, rozpoczął się proces modernizacji pięciu śmigłowców Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej typu W-3 (Zmodernizowane Sokoły, 2014-04-10). Unifikacji do jednolitej wersji wyposażenia W-3WA i W-3WARM podlegały dwa wiropłaty transportowe W-3T oraz trzy najstarsze W-3RM Anakonda. Śmigłowiec o nr burtowym 0304 to 2. z w/w statków powietrznych, który wraca do służby. W Świdniku trwają procedury oblotu technicznego kolejnych wiropłatów.

Proces unifikacji obejmie także trzy młodsze Anakondy, które do Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej trafiły w l. 1998-2002 (Unifikacja kolejnych Anakond , 2016-12-09). Po jego zakończeniu wszystkie W-3 lotnictwa morskiego będą miały identyczne wyposażenie co znacznie usprawni proces szkolenia i eksploatacji oraz poprawi bezpieczeństwo realizowanych zadań. Pierwszy z trzech młodszych śmigłowców dostarczono do Świdnika w grudniu ub.r. Następne dwa mają tam trafić po odbiorze z zakładów już zmodernizowanych W-3. Zakończenie procesu modyfikacji 2. partii wiropłatów ma nastąpić pod koniec 2018.

Zmodernizowane Anakondy otrzymały m.in. nową kamerę termowizyjną sprzężoną z reflektorem-szperaczem, system identyfikacji jednostek pływających AIS, system detekcji sygnałów radiostacji ratowniczych CHELTON, dźwig burtowy oraz sprzęt do podnoszenia rozbitków: kosz, nosze, trójkąt i pętlę. W kabinie transportowej pojawiło się stanowisko respiratora i pompy infuzyjnej. W-3 otrzymały również cyfrowy system sterowania silnikami FADEC, radar pogodowy i odbiornik GPS.

Na podstawie informacji GBLMW


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.