Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aero 2017: H3 łatwy w pilotażu

Lotnictwo cywilne, 07 kwietnia 2017

Belgijska spółka Dynali prezentuje we Friedrichshafen dwuosobowy śmigłowiec ultralekki H3 EasyFlyer Sport.

Belgijski H3 EasyFlyer Sport ma stanowić atrakcyjną cenowo ofertę dla ludzi poszukujących taniego i efektywnego śmigłowca ultralekkiego / Zdjęcie: Grzegorz Sobczak

Konstruktorom z Dynali przy tworzeniu H3 przyświecała idea rozpowszechnienia śmigłowców jako środka transportu indywidualnego. EasyFlyer Sport jest certyfikowany według europejskich przepisów dla śmigłowców ultralekkich o masie startowej do 450 kg. Jego osiągi pozwalają jednak na loty przy masie 600 kg, zgodnie z wymaganiami FAA. Trwa właśnie proces certyfikacji śmigłowca w kategorii LSA.

Napęd EasyFlyera stanowi silnik Rotax 912ULS-1 o mocy 100 KM lub 914 UL o mocy 115 KM. Masa własna H3 wynosi 280 kg.

Nazwa w pełni pokrywa się z walorami użytkowymi śmigłowca. Jest on nie tylko łatwy w pilotażu, ale także prosty w obsłudze, dzięki mało skomplikowanej konstrukcji. Co ciekawe, konstrukcyjnie układ transmisji napędu wraz z przekładnią główną zostały zbudowane tak, aby przenosić moc 250 KM. Choć twórcy H3 nie wspominają o tym, tak przewymiarowany układ transmisji sugeruje, że myślą oni o znacznie mocniejszej wersji.

H3 ma obszerną kabinę, jej szerokość wynosi 1,3 m, więc pomieści ona dwóch dużych pilotów. Śmigłowiec rozwija prędkość 140 km/h (maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 155 km/h) i dysponuje zasięgiem 450 km. Pułap praktyczny to 3000 m.

Cena H3 napędzanego Rotaxem 912 UL z podstawowym wyposażeniem wynosi 110 tys. euro ( 467 tys. zł, bez VAT). Według przedstawicieli Dynali jest to najbardziej optymalna cena w stosunku do możliwości użytkowych wśród śmigłowców ultralekkich. Dostawa może nastąpić już po trzech miesiącach od złożenia zamówienia. 


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.