Belgijska spółka Dynali prezentuje we Friedrichshafen dwuosobowy śmigłowiec ultralekki H3 EasyFlyer Sport.
Konstruktorom z Dynali przy tworzeniu H3 przyświecała idea rozpowszechnienia śmigłowców jako środka transportu indywidualnego. EasyFlyer Sport jest certyfikowany według europejskich przepisów dla śmigłowców ultralekkich o masie startowej do 450 kg. Jego osiągi pozwalają jednak na loty przy masie 600 kg, zgodnie z wymaganiami FAA. Trwa właśnie proces certyfikacji śmigłowca w kategorii LSA.
Napęd EasyFlyera stanowi silnik Rotax 912ULS-1 o mocy 100 KM lub 914 UL o mocy 115 KM. Masa własna H3 wynosi 280 kg.
Nazwa w pełni pokrywa się z walorami użytkowymi śmigłowca. Jest on nie tylko łatwy w pilotażu, ale także prosty w obsłudze, dzięki mało skomplikowanej konstrukcji. Co ciekawe, konstrukcyjnie układ transmisji napędu wraz z przekładnią główną zostały zbudowane tak, aby przenosić moc 250 KM. Choć twórcy H3 nie wspominają o tym, tak przewymiarowany układ transmisji sugeruje, że myślą oni o znacznie mocniejszej wersji.
H3 ma obszerną kabinę, jej szerokość wynosi 1,3 m, więc pomieści ona dwóch dużych pilotów. Śmigłowiec rozwija prędkość 140 km/h (maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 155 km/h) i dysponuje zasięgiem 450 km. Pułap praktyczny to 3000 m.
Cena H3 napędzanego Rotaxem 912 UL z podstawowym wyposażeniem wynosi 110 tys. euro ( 467 tys. zł, bez VAT). Według przedstawicieli Dynali jest to najbardziej optymalna cena w stosunku do możliwości użytkowych wśród śmigłowców ultralekkich. Dostawa może nastąpić już po trzech miesiącach od złożenia zamówienia.