Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze elementy Belugi XL

Lotnictwo cywilne, 14 kwietnia 2017

Do Tuluzy dotarły pierwsze elementy nowego samolotu transportowego Beluga XL.

Pierwsze elementy Belugi XL dostarczone do wytwórni w Tuluzie / Zdjęcie: Airbus

Pierwsze sekcje samolotu transportowego nowej generacji, BelugaXL, przybyły do zakładów Airbusa w Tuluzie. Trzy panele pokrycia (dwa boczne i jeden środkowy), zostaną zamontowane w części ogonowej jego kadłuba. Elementy transportowano do Francji przez 5 nocy, ciężarówkami z zakładów Aernnova w Berantevilla w północno-wschodniej Hiszpanii.

Razem z innymi komponentami wyprodukowanymi przez różnych partnerów, posłużą one do zmontowania pierwszej Belugi XL. Projekt koncepcyjny samolotu przypomina obecnie używaną Belugę (Skrzydła dla hiszpańskiego A400M, 2015-10-17). Od nowa skonstruowano ładownię, tylną część kadłuba i ogon.

Program BelugaXL uruchomiono w listopadzie 2014, ze względu na rosnącą produkcję Airbusa, która wymagała zwiększenia zdolności przewozowych po 2019. Nowa konstrukcja wywodzi się z transportowca A330-200F i wykorzystuje wiele jego elementów i urządzeń. Pierwszy z pięciu samolotów Beluga XL zostanie oblatany w połowie 2018 i wejdzie do służby w 2019 (Beluga XL w szczegółach, 2015-09-18).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.