Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-35A przybyły do Europy

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 16 kwietnia 2017

US Air Force przerzuciły do Europy samoloty wielozadaniowe F-35A Lightning II.

F-35A ląduje w bazie RAF Lakenheath / Zdjęcie: US Air Force

W piątek Pentagon zapowiedział, że w weekend wyśle do Europy niewielką liczbę samolotów wielozadaniowych F-35A Lightning II (Niebo-M przeciwko F-35 , 2017-02-11). Celem ich kilkutygodniowego pobytu na Starym Kontynencie ma być przeprowadzenie szkolenia z jednostkami US Air Force in Europe (USAFE) i wojsk lotniczych krajów NATO w ramach Europejskiej Inicjatywy Wzmocnienia (European Reassurance Initiative, ERI). W 2015 i 2016 zrealizowano podobne przedsięwzięcie z udziałem innych samolotów wielozadaniowych USAF – F-22A (Raptory znowu w Europie, 2016-04-12). Natomiast od stycznia F-35B ze składu US Marine Corps stacjonują w japońskiej bazie Iwakuni (F-35B przybyły do Japonii, 2017-01-19).

Według urzędników Pentagonu oznacza to ważny krok milowy i naturalny postęp w programie F-35, a także umożliwi USAF dalsze demonstrowanie zdolności operacyjnych wielozadaniowych samolotów bojowych 5. generacji. Pomoże to również w doprecyzowaniu wymagań dla F-35A dla krajów w Europie, które mają odebrać swoje samoloty na początku lat 2020.

Zgodnie z zapowiedzią F-35A już wczoraj przybyły do bazy Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Lakenheath. W oficjalne informacji nie podano liczebności kontyngentu USAF. Na dostępnych zdjęciach można zidentyfikować 5 Lightningów II, należących do 34th Fighter Squadron, 388th Fighter Wing USAF i 466th Fighter Squadron, 419th Fighter Wing Air Force Reserve. Obydwie jednostki stacjonują w bazie Hill w stanie Utah.

Transatlantycki przelot F-35A był wspomagany przez tankowce KC-135 ze 100th Air Refueling Wing, z bazy RAF Mildenhall. Podczas lotu Lightningi II pobrały ponad 181 t paliwa. Wyposażenie i personel techniczny przerzucono z USA do W. Brytanii przy pomocy samolotów transportowych C-17 Globemaster i C-5 Galaxy.

To niewiarygodna okazja dla lotników USAFE i naszych sojuszników z NATO, aby gościć pierwszy kontyngent samolotów F-35A, który przebazowano za granicę – powiedział dowódca US Air Forces in Europe, gen. Tod D. Wolters. – Ponieważ my i nasi partnerzy wprowadzamy samoloty F-35 do wyposażenia, ważne jest, abyśmy wspólnie szkolili się, integrując się w doskonale zgrany zespół zdolny do obrony suwerenności sojuszników – dodał gen. Wolters.

RAF Lakenheath będzie pierwszą zagraniczną lokalizacją F-35A, dzięki której nasi piloci i służby inżynieryjno-lotnicze dowiedzą się więcej o europejskim środowisku operacyjnym i polepszą naszą interoperacyjność z partnerami w regionie – podkreślił dowódca USAFE.




Galeria



Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.