Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koszty eksploatacji pojazdów armii francuskiej

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 17 kwietnia 2017

Gazeta L’Opinion, opierając się na odpowiedziach Ministerstwa Obrony Francji dla parlamentarzystów, opublikowała informacje o kosztach eksploatacji podstawowych pojazdów wojsk lądowych. Wynika z nich, że w 2016 utrzymanie jednego czołgu podstawowego Leclerc kosztowało średnio 246 249 Euro, czyli miesięcznie ok. 20 tys. Euro. Armia francuska dysponuje 241 Leclercami, których wiek wynosi średnio 15 lat. Oznacza to, że roczne koszty eksploatacji tych czołgów sięgają 60 mln Euro (ok. 250 mln PLN).

W 2016 utrzymanie jednego czołgu podstawowego Leclerc kosztowało armie francuską średnio 246 249 Euro

Według ujawnionych informacji, spada liczba sprawnych czołgów Leclerc. Na koniec 2016 było ich 147, czyli 61%. To o 4% mniej niż w 2015.

Jeszcze mniejsza jest sprawność ciągników kołowych TRM 700/100. Wynosi ona zaledwie 35%. W 2016 z 116 sprawnych było tylko 40 maszyn.

Znacznie lepiej jest z kołowymi transporterami opancerzonymi VBCI (Zmodyfikowane VBCI dla Francji, 2015-03-26). Armia dysponuje 625 pojazdami tego typu w średnim wieku 6 lat. Ich średnia sprawność w 2016 wyniosła 74%. Roczny koszt eksploatacji jednego VBCI oszacowano na 54 107 Euro.

Wiele innych pojazdów uzyskuje znacznie mniejszą sprawność. Z 1176 lekkich pojazdów opancerzonych PVP sprawnych jest jedynie 31%, a z 249 ciężkich pojazdów opancerzonych AMX-10RCR więcej, bo 48%. Zbliżony jest poziom sprawności transporterów VAB (42% z 2475) i ciężarówek TRM 10000 (38% z 1199).

Nieco lepiej wygląda sprawność sprzętu bojowego. Z 171 moździerzy kal. 120 mm w 2016 sprawnych było 51%. Roczny koszt eksploatacji każdego z nich wyniósł zaledwie 120 Euro. Z kolei z 77 samobieżnych haubic CAESAR do użytku nadawało się 68%. Koszt eksploatacji egzemplarza oszacowano na 78 068 Euro.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.