Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy spadochronu dla norweskich F-35A

Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2017

W bazie Edwards rozpoczęto próby spadochronu hamującego, w jaki wyposażone zostaną norweskie samoloty wielozadaniowe F-35A.

Spadochron hamujący ma być podstawowym elementem wyposażenia wielozadaniowych samolotów bojowych F-35A wojsk lotniczych Norwegii / Rysunek: MO Norwegii

Próby spadochronu hamującego, zabudowanego w jednym z przedseryjnych F-35A Lightning II (AF-2), rozpoczęły się w niedzielę i są podzielone na 2 etapy. Pierwszy, realizowany obecnie na terenie bazy US Air Force Edwards w Kalifornii polegać będzie na wykonywaniu lądowań na suchych i mokrych drogach startowych (Prezentacja norweskiego F-35, 2015-08-31).

Następnie F-35A trafi na Alaskę, do bazy Eielson. Tam będzie realizował lądowania z użyciem spadochronu hamującego i bez, a następnie kołowania, w celu sprawdzenia manewrowości samolotu na mokrych i/lub oblodzonych drogach startowych. Celem tego etapu testów ma być odwzorowanie warunków (niskie temperatury, silne wiatry, pogorszona widoczność i oblodzone drogi startowe), z jakimi stykają się piloci Luftforsvaret (wojsk lotniczych Norwegii) zimą w macierzystym kraju (F-35A będą stacjonować na Alasce, 2016-04-05).

Dla potrzeb prób struktura tylnej części kadłuba AF-2 została przekonstruowana i wzmocniona, aby wytrzymała obciążenia powstające podczas otwarcia spadochronu. Zasobnik ze spadochronem został zabudowany na górnej powierzchni ogonowej części kadłuba, pomiędzy usterzeniem pionowym. Czasza spadochronu wykonana jest z kevlaru, w celu zapewnienia odporności na działanie gorących gazów wylotowych z silnika.

Próby spadochronu hamującego dla F-35A mają zakończyć się w 2018. W projekcie bierze także udział Holandia, która ponosi część kosztów prac B+R (Spadochron hamujący dla norweskich F-35, 2014-08-25, Holenderskie plany względem F-35, 2014-01-04).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.