Wczorajsza gala wręczenia nagród w konkursie Routes Europe 2017 Marketing Awards w Belfaście okazała się szczęśliwa dla Lotniska Chopina. Port otrzymał wyróżnienie w kategorii lotnisk obsługujących rocznie od 4 do 20 mln pasażerów.
Lotnisko Chopina w Warszawie miało bardzo silną konkurencję. Na tzw. krótką listę w kategorii portów, obsługujących od 4 do 20 mln pasażerów rocznie, zakwalifikowały się lotniska w Budapeszcie, Bonn-Kolonii, Larnace, Marsylii oraz Birmingham. Wygrali Brytyjczycy, a największy port lotniczy w Polsce uzyskał prestiżowe wyróżnienie. Nie po raz pierwszy. Z podobnym wyróżnieniem przedstawiciele warszawskiego portu wracali już w 2011 z Cagliari i w 2012 z Tallina.
– Będziemy podejmować dalsze wysiłki, by w tym roku powtórzyć zeszłoroczne osiągnięcia. Będziemy do tego dążyć we współpracy z naszymi obecnymi partnerami i przekonywać nowych, których profil działalności i obsługiwane rynki docelowe odpowiadają strategii rozwoju Lotniska Chopina jako silnego portu przesiadkowego w regionie – powiedział Grzegorz Michorek, dyrektor biura sprzedaży Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, które zarządza Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Nagrody Routes Marketing przyznawane są od 20 lat na podstawie głosowania linii lotniczych. Przewoźnicy wybierają lotniska, które dostarczają im najlepsze usługi marketingowe. W tej edycji Lotnisko Chopina doceniono za pozyskanie dwóch nowych przewoźników. W 2016 r. trasę do Pekinu uruchomiły linie Air China, a do Toronto - Air Canada Rouge. Dostrzeżono również wzrost liczby nowych tras i całkowitej liczby pasażerów (Rekordy Lotniska Chopina, 2017-04-08).