Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Uśmiechnięta Beluga XL

Lotnictwo cywilne, 28 kwietnia 2017

Samolot transportowy Beluga XL otrzyma nietypowe, uśmiechnięte malowanie.

Nowe, uśmiechnięte, malowanie Belugi XL ma przyczynić się do polepszenia rozpoznawalności Airbusa na świecie / Rysunek: Airbus

Przygotowując się do wprowadzenia do eksploatacji w 2019 nowych supertransportowców Beluga XL, które przeznaczone będą do przewozu wielkogabarytowych zespołów samolotów pasażerskich i wojskowych do wytwórni Airbusa we Francji, Hiszpanii i Niemczech, szefowie koncernu z Tuluzy postanowili nanieść na ich kadłuby nietypowe malowanie (Pierwsze elementy Belugi XL, 2017-04-14). Nazwa samolotu, podobnie jak jego protoplasty, A300-600ST, została wybrana ze względu na kształt jego kadłuba, przypominający biełuchę arktyczną – ssaka z rodziny narwalowatych, mającego bardzo wydatną warstwę podskórnego tłuszczu na czole.

Pracownicy europejskiego przedsiębiorstwa otrzymali do oceny 6 propozycji nowego malowania. Najwięcej, bo aż 40% głosów, zdobył schemat przedstawiający uśmiechnięty samolot.  Dzięki temu Beluga XL będzie jeszcze lepiej rozpoznawalna i pomoże w promowaniu marki Airbusa na całym świecie.  

Całkowita długość kadłuba Belugi XL wynosić ma 63,1 m, średnica kadłuba to 8,8 m, a wysokość całkowita – 18,9 m. Rozpiętość skrzydeł to 60,3 m, a powierzchnia nośna – 361,6 m2. Całkowita masa startowa Belugi XL szacowana jest na 227 000 kg. Masa własna samolotu to 187 000 kg, a maksymalna masa bez paliwa – 178 000 kg. Zasięg z maksymalnym ładunkiem o masie 53 000 kg szacowany jest na ponad 4070 km. W ładowni samolotu mają mieścić się 2 skrzydła Airbusa A350 (A350 dla China Southern , 2017-04-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.