Samolot transportowy Beluga XL otrzyma nietypowe, uśmiechnięte malowanie.
Przygotowując się do wprowadzenia do eksploatacji w 2019 nowych supertransportowców Beluga XL, które przeznaczone będą do przewozu wielkogabarytowych zespołów samolotów pasażerskich i wojskowych do wytwórni Airbusa we Francji, Hiszpanii i Niemczech, szefowie koncernu z Tuluzy postanowili nanieść na ich kadłuby nietypowe malowanie (Pierwsze elementy Belugi XL, 2017-04-14). Nazwa samolotu, podobnie jak jego protoplasty, A300-600ST, została wybrana ze względu na kształt jego kadłuba, przypominający biełuchę arktyczną – ssaka z rodziny narwalowatych, mającego bardzo wydatną warstwę podskórnego tłuszczu na czole.
Pracownicy europejskiego przedsiębiorstwa otrzymali do oceny 6 propozycji nowego malowania. Najwięcej, bo aż 40% głosów, zdobył schemat przedstawiający uśmiechnięty samolot. Dzięki temu Beluga XL będzie jeszcze lepiej rozpoznawalna i pomoże w promowaniu marki Airbusa na całym świecie.
Całkowita długość kadłuba Belugi XL wynosić ma 63,1 m, średnica kadłuba to 8,8 m, a wysokość całkowita – 18,9 m. Rozpiętość skrzydeł to 60,3 m, a powierzchnia nośna – 361,6 m2. Całkowita masa startowa Belugi XL szacowana jest na 227 000 kg. Masa własna samolotu to 187 000 kg, a maksymalna masa bez paliwa – 178 000 kg. Zasięg z maksymalnym ładunkiem o masie 53 000 kg szacowany jest na ponad 4070 km. W ładowni samolotu mają mieścić się 2 skrzydła Airbusa A350 (A350 dla China Southern , 2017-04-27).