Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejna akcja poszukiwawczo-ratownicza na Bałtyku

Marynarka wojenna, 28 kwietnia 2017

W czwartek załoga dyżurna samolotu patrolowego An-28B1R Bryza z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej wspierała działania poszukiwawczo-ratownicze na Morzu Bałtyckim.

Załoga dyżurna samolotu patrolowego An-28B1R Bryza z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej wzięła udział w akcji poszukiwawczo-ratowniczej na Morzu Bałtyckim / Zdjęcie: Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej

W czwartkowy poranek Centrum Ratownictwa Morskiego i Lotniczego Marynarki Wojennej otrzymało prośbę od Morskiego Ratowniczego Centrum Koordynacyjnego o wsparcie działań poszukiwawczo-ratowniczych z powietrza. Z uzyskanych informacji wynikało, że akcja poszukiwawcza została rozpoczęta przez stronę duńską w wyniku zauważenia flary morskiej, która mogła świadczyć o prawdopodobnym wypadku morskim. Zasięg poszukiwań rozszerzono na polską strefę odpowiedzialności poszukiwawczo-ratowniczej (SAR) i tym samym zaistniała potrzeba użycia pozostającego w ciągłym dyżurze ratowniczym samolotu Marynarki Wojennej RP (Akcja poszukiwawcza Bryzy, 2017-04-03).

Do akcji skierowano samolot patrolowy An-28B1R Bryza pełniący dyżur na lotnisku Cewice w Siemirowicach, który wystartował o godz. 9:17 i po 17 minutach lotu osiągnął rejon działania. Obszar poszukiwań rozpoczynał się w odległości ok. 37 km na północ od Ustki.

W ciągu kolejnych dwóch godz. załoga Bryzy dwukrotnie przeszukała wyznaczony obszar, nie potwierdzając przypuszczalnego wypadku morskiego. Samolot powrócił na macierzyste lotnisko 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach o godz. 12:41. Lot wykonała załoga w składzie: kmdr por. pil. Mirosław Bednarz (dowódca),
por. mar. pil. Jacek Antosik (drugi pilot), kpt. mar. nawig. Mariusz Sasim (nawigator), ppor. mar. nawig. Rafał Garski (nawigator operator) i st. chor. szt. Cezary Kapica (technik).

Aby oszczędzić czas potrzebny na uzupełnienie paliwa do akcji wystartowała zawczasu przygotowana druga Bryza z tą samą załogą dyżurną. Rejon poszukiwań samolot osiągnął o godz. 13:40 i załoga przystąpiła do kolejnego sprawdzenia obszaru hipotetycznego wypadku morskiego. Do zakończenia poszukiwań z powietrza nie potwierdzono wypadku, a akcja zakończyła się o godz. 17:05, kiedy samolot wylądował na macierzystym lotnisku. W akcji uczestniczyła również specjalistyczna jednostka Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa SAR-3000 Orkan.

Na podstawie informacji GBLMW


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.