Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Amerykanie testują kamuflaż mobilny

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 12 maja 2017

Europejskie oddziały U.S. Army testują kamuflaż mobilny Saab Barracuda na pojazdach opancerzonych Stryker.

Mobilny kamuflaż, za którego rozwój odpowiedzialny jest dział Saab Barracuda, jest obecnie testowany w trakcie szkolenia operacyjnego w Hohenfels przez żołnierzy 2nd Cavarly Regiment US Army / Zdjęcie: Saab

Stacjonujący w Vilseck, w Niemczech 2. Pułk Kawalerii Wojsk Lądowych USA (US Army 2nd Cavarly Regiment) testuje obecnie na pojazdach opancerzonych Stryker mobilny system kamuflażu Saab Barracuda. Będzie to pierwszy poligonowy sprawdzian skuteczności tego rozwiązania, przeprowadzony przez armię amerykańską.

Mobilny kamuflaż, za którego rozwój odpowiedzialny jest dział Saab Barracuda, zapewnia stałą ochronę dla pojazdów podczas postoju, w ruchu i podczas działań bojowych. Jest on obecnie testowany w trakcie szkolenia operacyjnego w Hohenfels, w Niemczech. Działania te, prowadzone razem z wojskami sojuszniczymi z krajów NATO, odbywają się w ramach operacji Atlantic Resolve i misji Enhanced Forward Presence, wzmacniającej wschodnią flankę NATO (Zawiszacy w 2. pułku kawalerii US Army, 2017-02-06).

Mobilny kamuflaż i zabezpieczenie przed wykryciem jest obecnie ważniejsze, niż w ciągu ostatnich 15 lat, zwłaszcza na europejskim teatrze działań. Fakt, że nasze systemy są obecnie testowane przez armię amerykańską w Europie jest dowodem na zaangażowanie Saaba we wsparcie żołnierzy i kontynuowanie współpracy z siłami zbrojnymi USA. Saab jest wiodącym dostawcą najnowocześniejszych systemów kamuflażu dla US Army od ponad 20 lat i jesteśmy dumni, że cały czas wyposażamy armię amerykańską w światowej jakości, niezwykle zaawansowane technologicznie produkty – powiedział Scott Caldwell, dyrektor ds. rozwoju biznesu Saab Barracuda.

Kamuflaż mobilny redukuje wielozakresowo właściwości fizyczne pojazdów bojowych i pozwala skuteczne wtopić się w otoczenie. Znacznie zmniejsza też prawdopodobieństwo wykrycia wzrokowego lub za pomocą urządzeń obserwacji np. w paśmie bliskiej, średniej i dalekiej podczerwieni oraz radiolokacji. Każdy kamuflaż projektowany jest jak dodatkowe pokrycie pojazdu, które nie utrudnia prowadzenia działań, nie ogranicza osiagów i możliwości jego obsługi bieżącej.

Wdrożenie mobilnego kamuflażu przez US Army może wyeliminować potrzebę używania na pojazdach kamuflaży improwizowanych i przemalowywania pojazdów w celu dopasowania do warunków operacyjnych. Żołnierze US Army, którzy pracują z naszym kamuflażem mówią nam, że z powodzeniem zmniejsza on emitowane widma pojazdów, jest niezwykle trwały i łatwy w użyciu. Opisują także swoją satysfakcję ze współpracy z Saabem w celu opracowania skutecznego systemu redukowania widm, ponieważ przyczynia się do zwiększenia przeżywalności ich sprzętu – dodał Scott Caldwell (Kamuflaż dla Ajaxa, 2015-09-24).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.