Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec produkcji Cessny Mustang

Lotnictwo cywilne, 15 maja 2017

Koncern Textron zakończył produkcję bardzo lekkiego odrzutowca Cessna Citation Mustang.

Produkcja Cessny Mustang została zakończona po 12 latach / Zdjęcie: Cessna Aircraft

W ubiegłym tygodniu zakończono montaż ostatniego egzemplarza bardzo lekkiego odrzutowca Cessna Citation Mustang. Po zakończeniu prób odbiorczych samolot zostanie przekazany użytkownikowi. W ciągu 12 lat Cessna wyprodukowała ponad 470 Mustangów (Citation Mustang nr 400, 2012-02-01).

Wiceprezes działu sprzedaży i marketingu Textron Aviation Rob Scholl potwierdził, że obecnie M2 jest podstawowym modelem bardzo lekkiego odrzutowca Cessny. – Pozostajemy wierni rozwojowi nowych produktów i dostarczaniu rozwiązań, które mają znaczenie dla naszych klientów. M2 jest świetnym przykładem tego, a my wierzymy, że będzie samolot, którego piloci chcą i potrzebują – dodał Rob Scholl. Od 2013 dostarczono ok. 150 odrzutowców Cessna Citation M2 (Oblot seryjnej Cessny Citation M2, 2013-08-28).

Kriya Shortt, starszy wiceprezes ds. obsługi klientów, podkreśliła, że mimo zakończenia produkcji Mustanga, Cessna nadal zapewnia jego wsparcie techniczne. – Użytkownicy Mustanga mogą nadal liczyć na najwyższy poziom obsługi technicznej, dostaw części zamiennych i rozwiązania wspomagające naszej organizacji obsługowej – dodała Kriya Shortt.

Model 510 Citation Mustang był pierwszym bardzo lekkim odrzutowcem, który uzyskał wszystkie niezbędne certyfikaty amerykańskie – we wrześniu 2006 certyfikat typu, a w listopadzie – zezwolenie na wykonywanie lotów w znanych warunkach oblodzenia i produkcję seryjną.

Mustang wykonany jest z duralu i napędzany dwoma silnikami PW615F. Maksymalna masa startowa samolotu wynosi 3808 kg, a jego kabinie mieści się 1-2 pilotów i 4-5 pasażerów. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika glass cockpit Garmin G1000, umożliwiająca wykonywanie lotów przez jednego pilota w dzień i w nocy, w warunkach VFR/IFR, przy zmniejszonej separacji w pionie (RVSM).

Ciekawą własnością G1000 jest tzw. SafeTaxi, polegająca na pokazywaniu na wyświetlaczu położenia samolotu na ziemi na terenie portu lotniczego. Mustang jest też jednym z pierwszych samolotów mogącym używać systemu nawigacji dokładnej WAAS, wspomagającego GPS we wszystkich fazach lotu, a zwłaszcza służącego do nawigacji w poziomie i w pionie podczas precyzyjnego podejścia do lądowania.

Cessna Mustang rozwija prędkość przelotową 630 km/h i przy maksymalnej masie startowej dysponuje zasięgiem 2130 km. Pułap praktyczny to 12 500 m.

Liczba wyprodukowanych Mustangów od kilku lat była bardzo mała. Obecnie koncern Textron Aviation, będący właścicielem Cessna Aircraft, koncentruje się na samolotach biznesowych przynoszących większe zyski. Decyzja o zaprzestaniu produkcji Mustanga była trudna, ale pozwoli Cessnie na lepsze zarządzanie łańcuchem dostaw (Czwarta Cessna Longitude, 2017-05-10, 5000. Cessna Citation, 2016-10-04).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.