Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby kołowania MS-21

Lotnictwo cywilne, 16 maja 2017

W Irkucku rozpoczęto próby kołowania pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego MS-21-300.

Pierwszy przedseryjny MS-21-300 podczas prób kołowania z małą prędkością / Zdjęcie: Irkut

W zakładach korporacji Irkut w Irkucku rozpoczęto próby kołowania pierwszego przedseryjnego samolotu komunikacyjnego MS-21-300 (nr ser. 0001). Przedtem inżynierowe rosyjskiego przedsiębiorstwa przeprowadzili sprawdzenie instalacji pokładowych i układu sterowania lotem oraz przeprowadzili rozruch silników Pratt & Whitney PW1400G. Według przedstawicieli producenta oblot MS-21-300 ma nastąpić w ciągu kilku najbliższych tygodni (Prezentacja MS-21, 2016-06-09).

Cena jednostkowa MS-21-300, mieszczącego w konfiguracji dwuklasowej 163 pasażerów (16 w klasie biznes i 147 w klasie ekonomicznej) lub 211 osób w konfiguracji jednoklasowej, szacowana jest na 91 mln USD, co ma pozwolić mu na skuteczne konkurowanie z Airbusami rodziny A320 czy Boeingami 737. – Wiemy, że nie będzie to łatwe, ale jesteśmy pewni, że MS-21 jest najdoskonalszym samolotem wąskokadłubowym, który spełni wymagania pasażerów i linii lotniczych – mówi Jurij Slusar, prezes OAK.

Kolejną przewagę nad konkurencją mają zapewnić silniki PW1400G (lub Awiadwigatiel PD-14), dzięki którym koszt operacyjny MS-21-300 ma być o 15% niższy w porównaniu z A320. Rozpiętość MS-21-300 wynosi 35,9 m, długość kadłuba 42,2 m, a wysokość – 11,5 m. Maksymalna masa startowa samolotu to 79 250 kg. Zasięg obliczeniowy w konfiguracji dwuklasowej to 6000 km.

Rodzinę uzupełniać ma MS-21-200, o pojemności 132 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej (12 w klasie biznes i 120 w klasie ekonomicznej) albo 165 podróżnych w konfiguracji jednoklasowej. Jego maksymalna masa startowa wynosić ma 72 560 kg. Długość kadłuba MS-21-200 to 36,8 m, a rozpiętość i wysokość będą identyczne jak dla MS-21-300. Zasięg obliczany jest na 6400 km, w konfiguracji dwuklasowej. Plany Irkuta zakładają sprzedaż 1060 MS-21 w ciągu następnych dwóch dekad. Maksymalne tempo produkcji wynosić ma 72 samoloty rocznie.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.