Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dobry kwartał Enter Air

Lotnictwo cywilne, 17 maja 2017

W 1. kw. br. Enter Air, pomimo mniejszej liczby samolotów we flocie, wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2016.

Rysunek: Enter Air

– Pod koniec ubiegłego roku z floty odeszły niemal wszystkie Boeingi 737-400, które sukcesywnie zastępujemy nowoczesnymi Boeingami 737-800. Pomimo mniejszej liczby samolotów wykorzystywanych w 1. kw. 2017, udało nam się zrealizować większy program dla biur podróży niż w zeszłym roku. Dwa kolejne Boeingi 737-800 dołączą do floty jeszcze w maju – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air. – Sezon lato 2017 mamy w całości zakontraktowany, aby sprostać dużemu popytowi ze strony biur podróży na okres największych letnich przewozów wypożyczymy od innej linii Airbusa A320 – dodaje Grzegorz Polaniecki.

W pierwszym kwartale 2017. Enter Air, pomimo mniejszej liczby samolotów we flocie, wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2016. Korzystnie na większą liczbę zrealizowanych lotów wpływa obecność Spółki na rynkach zagranicznych, które charakteryzują się mniejszą sezonowością, a zimowe wyjazdy urlopowe są bardzo popularne. Istotne znaczenie miały również wzrost zainteresowania nowymi destynacjami takimi jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Kenia, a także większa liczba wysokomarżowych lotów ad-hoc na rynkach zachodnich. 

Nieznaczny spadek wyników w 1. kw. 2017 w ujęciu rok do roku jest efektem wysokiej bazy w I kw. 2016 r. kiedy zrealizowana została bardzo korzystna transakcja zamiany leasingu operacyjnego na finansowy. Przychody w 1. kw. 2017 r. wzrosły o połowę i wyniosły 102,7 mln zł wobec 68,5 mln zł w 1. kw. 2016. Zysk netto wyniósł 8,8 mln zł i był niższy o 12% wobec 10 mln zł przed rokiem.

W marcu 2017 Enter Air i PKO Leasing zawarły kolejną umowę finansowania Boeinga 737-800. Transakcja jest elementem strategii spółki polegającej na ciągłej optymalizacji kosztów floty. Umowa została zawarta w oparciu o tzw. leasing zwrotny, polegający na wykupie samolotu z leasingu operacyjnego u innego leasingodawcy i zamianę na leasing finansowy.

Flota Enter Air to aktualnie 15 Boeingów 737-800 i jeden 737-400. W maju spółka odbierze kolejne dwa Boeingi 737-800. Enter Air ma również zamówienie na 6 najnowocześniejszych Boeingów 737 Max 8. Pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 (Najlepszy wynik w historii Enter Air, 2017-03-22).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.