Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy rekord Guinnessa

Lotnictwo cywilne, 17 maja 2017

Niedawno na paryskim lotnisku im. Charlesa de Gaulle’a miał miejsce wyjątkowy eksperyment. Porsche Cayenne holowało ważący 285 t samolot Airbus A380 ustanawiając tym samym nowy rekord, który został wpisany do Księgi Światowych Rekordów Guinnessa.

Porsche Cayenne holuje ważącego 285 t Airbusa A380 / Zdjęcie: Air France

Linie Air France współuczestniczyły w eksperymencie udostępniając najnowocześniejszy hangar oraz jeden ze swoich 10 Airbusów A380. Porsche Cayenne kierowane przez brytyjskiego technika Richarda Payne holowało ważącego 285 t Airbusa w hangarze obsługi technicznej H6, pokonując dystans 42 m. Poprzedni tego typu rekord w holowaniu samolotu wynosił 115 t. W ten sposób producent samochodów mógł sprawdzić wytrzymałość swojego auta i dowieść niezwykłej mocy jego silnika.

Air France przeznaczyły do eksperymentu swój nowoczesny hangar o powierzchni 60 tys. m2, który jest przeznaczony specjalnie do obsługi technicznej A380 i służy również jako ich miejsce postojowe. Nowy światowy rekord Guinnessa został ustanowiony przez Porsche Cayenne S Diesel, z silnikiem o mocy 385 KM. Następnie testom poddano Porsche Cayenne Turbo S. Do połączenia samolotu z samochodem zastosowano specjalny sprzęt holowniczy, który zamocowano do standardowego samochodowego haka.

Samochód dał radę, więc poczułem ulgę. Zazwyczaj nie posuwamy się aż tak daleko sprawdzając maksymalne możliwości naszych aut, ale dziś to był wyjątkowy wyczyn. Mogę powiedzieć, że dałem z siebie wszystko, ale Cayenne dał dużo więcej i nie narzekał. We wszystkich moich lusterkach nie widziałem nic innego poza Airbusem, co było interesujące – powiedział Richard Payne, pracownik działu technicznego Porsche w W. Brytanii, który kierował autem podczas testu.

Nasze samochody wykraczają dużo dalej poza oczekiwania naszych klientów – zostały tak skonstruowane, aby mieć moc i wytrzymałość. To co dziś pokazał nasz Cayenne jest wyjątkowe – przyjechaliśmy tu z Londynu i mamy zamiar zaraz ruszyć w drogę powrotną, a w tak zwanym międzyczasie poholowaliśmy sobie A380! Ale tak naprawdę gratulacje należą się zespołowi w Stuttgarcie, który stworzył ten samochód. Jestem również bardzo wdzięczny Air France i jego inżynierom, którzy pozwolili mi holować ten piękny samolot – dodał Richard Payne.

Air France Industries i KLM Engineering & Maintenance to spółka wchodząca w skład Grupy Air France KLM, która zajmuje się obsługą techniczną samolotów. Pracujemy dla Air France KLM, ale też świadczymy usługi dla innych linii. Podobnie jak Porsche, dążymy do doskonałości i czasem przesuwamy granice w inżynieryjnych osiągnięciach. To był dla nas honor gościć Porsche w naszym hangarze na lotnisku im. Charlesa de Gaulle’a, gdzie nasi inżynierowie codziennie pracują przy flocie 10 Airbusów A380, który jest jednym z najbardziej skomplikowanych samolotów świata – powiedział Gery Mortreux, wiceprezes Air France Industries (Pierwszy komercyjny lot A380 do Rio de Janeiro , 2016-08-24).

Dzisiejsze spotkanie i ten eksperyment to również dobry przykład jak AFI KLM E&M jest w stanie dostosować swoją pracę do różnych wymagań i sytuacji oraz pasja z jaką do tego podchodzimy. To było ekscytujące oglądać dwie maszyny dziś razem – nasi pracownicy byli zaintrygowani i pod wrażeniem. Gratulujemy Porsche niezwykłego wyczynu! – dodałGery Mortreux.

W czasie mojej pracy dla Światowych Rekordów Guinnessa obserwowałem wiele zachwycających wyczynów i rekordów, ale widok niewielkiego Porsche Cayenne holującego jeden z największych samolotów świata jak dla mnie był niezwykle spektakularny. Chciałbym pogratulować wszystkim zaangażowanym w to wydarzenie – powiedziałPravin Patel, arbiter Światowych Rekordów Guinnessa.




Galeria



Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.