Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

US Navy kupuje kolejne Tritony

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 19 maja 2017

Naval Air Systems Command w Patuxent River w imieniu US Navy zawarło z Northrop Grummanem kontrakt na dostawę drugiej partii bsl MQ-4C Triton w ramach nisko seryjnej produkcji początkowej (low-rate initial production, LRIP), Lot 2. Trzy bezzałogowce, stacje naziemne – główna i operacyjna, oraz wyposażenie serwisowe mają kosztować 303,9 mln USD. Dostawy mają zostać zakończone do kwietnia 2021. Łącznie US Navy zamierza kupić co najmniej 68 Tritonów.

Dwa MQ-4C Triton w ośrodku testowym Northrop Grummana w Kalifornii / Zdjęcie: US Navy

MQ-4C Triton to duże bezzałogowe samoloty rozpoznawcze. Ich konstrukcja jest oparta na RQ-4 Global Hawk. Triton może wykonywać loty trwające 24 h na wysokości ponad 18 km, nadzorując obszar 6,86 mln km2. Zabudowane wyposażenie, w tym. m.in. wielofunkcyjny radiolokator AN/ZPY-3, pozwala na automatyczne wykrywanie i klasyfikowanie jednostek pływających (Triton współdziała z Poseidonem, 2016-06-24).

Tritony są użytkowane z wykorzystaniem systemu dwóch baz. Operatorzy nadzorujący realizację misji pracują w bazie głównej (main operating base, MOB), a bezzałogowce i ich bezpośrednia obsługa znajdują się w bazie wysuniętej (forward operating base, FOB). W przypadku East Coast Triton UAS squadron (VUP-19) MOB znajduje się w Naval Air Station (NAS) Jacksonville, a FOB w Naval Station Mayport.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.