Grupa Lufthansa umożliwi bezpieczne i proste płatności przy stanowiskach odprawy wprowadzając Amadeus Airport Pay.
Od czerwca klienci będą mogli płacić za usługi dodatkowe podczas odprawy za pomocą Amadeus Airport Pay. Nowa usługa, opracowana przez Amadeus i Ingenico, będzie sukcesywnie dostępna na ponad 170 lotniskach na świecie. Za usługi dodatkowe – takie jak np. nadbagaż – klienci będą mogli płacić za pomocą kart kredytowych i debetowych oraz kompatybilnych cyfrowych portfeli. Dodatkowo, poprzez terminale personel linii lotniczej będzie mógł zainicjować wypłatę odszkodowania, na przykład jeśli pasażer dobrowolnie zrezygnuje z biletu w przypadku przepełnionego rejsu (Dodatkowe połączenia z polskich regionów , 2017-06-07).
– Zapewnienie bezpiecznych i bezproblemowych rozwiązań płatniczych, które ulepszą indywidualne doświadczenia pasażerów, to główny cel Grupy Lufthansa. Amadeus Airport Pay umożliwia podróżującym naszymi liniami wybranie usług dodatkowych przy stanowisku odprawy czy bramce – bezpiecznie i z wieloma opcjami płatności, bez potrzeby udawania się do innego stanowiska – powiedział Kai Schlib, dyrektor ds. płatności w liniach sieciowych Grupy Lufthansa.
– Dodatkowo, jako rozwiązanie teleinformatyczne, Amadeus Airport Pay daje Grupie Lufthansa pełną kontrolę nad infrastrukturą płatniczą, umożliwiając dwustronne połączenia z szeroką gamą opcji płatniczych. Już niedługo usługa będzie dostępna przy naszych stanowiskach odpraw na ponad 170 lotniskach na świecie – dodał Philipp Vetten, szef działu projektów płatności teleinformatycznych w liniach sieciowych Grupy Lufthansa.
Standard wykorzystywany przez Amadeus Airport Pay jest w pełni zgodny z PCI-DSS, serią standardów bezpieczeństwa zdefiniowanych przez branżę kart płatniczych. Autoryzacja płatności kartą poprzez PIN zapobiega ryzyku oszustwa.