Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze loty PC-21 dla Francji

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 lipca 2017

10 lipca został oblatany pierwszy turbośmigłowy samolot szkolno-treningowy Pilatus PC-21 przeznaczony dla wojsk lotniczych Francji. Pierwszy lot samolot wykonał z lotniska fabrycznego w Stans (Nidwalden) w Szwajcarii. Kolejny lot, 13 lipca, obserwowała delegacja Armee de l’Air i francuskiego ministerstwa obrony. Samolot z numerem seryjnym 293 i burtowym 01 nosi tymczasową rejestrację szwajcarską HB-HVA, a rejestracja docelowa to 709-FC.

Pilatus PC-21 z numerem seryjnym 293 i burtowym 01 nosi tymczasową rejestrację szwajcarską HB-HVA / Zdjęcie: Stephan Widmer

Umowę na zakup 17 PC-21 za ponad 300 mln CHF (wówczas ok. 1,2 mld PLN) francuska agencja ds. zakupów wojskowych (Direction Générale de l’Armement, DGA) zawarła 30 grudnia 2016 (Francja kupiła PC-21, 2017-01-04). Zgodnie z nią, Pilatus Aircraft jest dostawcą samolotów i naziemnych urządzeń szkoleniowych systemu FOMEDEC dla głównego kontraktora – Babcock Mission Critical Services France (BMCSF – francuski oddział brytyjskiego Babcock). FOMEDEC obejmować ma nową infrastrukturę, syntetyczne urządzenia szkoleniowe, urządzenia do planowania i odpraw po zakończeniu misji oraz wyposażenie naziemne do obsługi samolotów.

Obecnie w końcowej fazie montażu znajdują się 4 PC-21 dla Francji. Dostawy samolotów do odbiorcy mają rozpocząć się w marcu przyszłego roku. Francuscy piloci będą na nich odbywać szkolenie początkowe, po czym przesiadać się na odrzutowe Alpha Jety, a po nich na samoloty docelowe (m.in. bojowe Rafale).

Roczny nalot francuskich PC-21 ma mieścić się w przedziale 11-13,5 tys. godzin. W tym czasie szkolenie ma kończyć 60 nowych lotników (30 pilotów wojsk lotniczych, 10 operatorów uzbrojenia, 10 lotników marynarki wojennej i 10 instruktorów), a przeszkolenie na wyższy poziom pilotażu 50 kolejnych.

BMCSF jest obecnie operatorem francuskiej służby ratownictwa lotniczego (HEMS). Dysponuje 27 śmigłowcami operującymi z 24 lądowisk. Szkolenie pilotów w ramach FOMEDEC ma się odbywać w bazie BA120 w Cazaux, a samoloty wejdą w skład eskadry szkolnej EE 3/8 Côte d'Or. Obecnie obowiązujący kontrakt, wart blisko 500 mln Euro, został zawarty na 11 lat, począwszy od 2018.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.