Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ukraińskie komponenty do rosyjskich samolotów wojskowych

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 17 lipca 2017

Rosyjskie i ukraińskie media ujawniły dokumenty, z których wynika, że wbrew obowiązującemu embargu kijowskie GP Antonow dostarcza komponenty do samolotów produkowanych w Rosji na zamówienie ministerstwa obrony FR. Przykładem jest dostawa kadłuba i kesonów skrzydeł samolotu transportowego An-148-100E. Ma to być piętnasty, ostatni z zamówionych przez MO FR samolotów tego typu, numer seryjny 44-02 (numer rejestracyjny RA-67135).

Zbudowany w kijowskim GP Antonow kadłub An-148 wieziony do rosyjskiego Woroneża na platformie STS Logistiks Transport / Zdjęcie: inshi merezhi

Producent zamówionych przez MO FR samolotów An-148 – wytwórnia lotnicza w Woroneżu (WASO) przeprowadziła przetarg na przewiezienie ich komponentów z Kijowa. Wygrała go kompania STS Logistiks Transport. Zdjęcia z przewozu struktur można znaleźć w Internecie. Podobnie jak dokumenty z przetargu, z których wynika, że kompania uzyskała za swą usługę 800 tys. rubli (ok. 50 tys. PLN).

WASO realizuje kontrakt zawarty z MO FR na dostawę 15 samolotów transportowych. Do tej pory wytwórnia dostarczyła 10 maszyn. W br. ma dostarczyć 3 kolejne (RA-61731, RA-61732, RA-61733). Ostatnie dwa, w tym samolot nr 44-02, mają trafić do odbiorcy w 2018.

WASO szuka odbiorców zagranicznych na An-148. Rozmowy prowadzone są z Indiami, Angolą i Kazachstanem. Jeśli nie zakończą się powodzeniem, produkcja samolotów tego typu w Woroneżu zakończy się w 2019. Taką decyzję podjął właściciel wytwórni – OAK (Obiediniennaja awiastroitielnaja korporacja). Wówczas na nowe zamówienia nie będzie mogło liczyć także ukraińskie GP Antonow.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.