Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

One Aviation przedstawia Eclipse 700

Lotnictwo cywilne, 26 lipca 2017

Prezes One Aviation Alan Klapmeier poinformował, że bardzo lekki odrzutowiec, opracowywany w ramach Project Canada, będzie nosił nazwę Eclipse 700. Będzie on miał rozpiętość większą o 1,22 m, kadłub dłuższy o 36 cm i większą rozpiętość statecznika poziomego w porównaniu z samolotami Eclipse EA500/550.

Eclipse 700 ma być dostępny za ok. 2 lata / Rysunek: One Aviation

Według Klapmeiera Eclipse 700 będzie sześciomiejscowym odrzutowcem, którego doskonałe osiągi (m.in. prędkość wznoszenia i zasięg), prostota eksploatacji i zdolność operowania z mniejszych portów przyczynią się do powstania nowej niszy na rynku. Eclipse 700 zostanie wyposażony w awionikę Garmin 3000. Napędzany dwoma silnikami Williams FJ33 samolot ma być zdolny do operowania z lotnisk leżących w górach, w wysokich temperaturach otoczenia. Zasięg obliczeniowy to 2720 km, z rezerwą NBAA IFR.

Cena jednostkowa Eclipse 700 wynosić ma 3,6 mln USD (13,2 mln zł). Producent twierdzi, że zdobył zamówienia na ok. 30 samolotów, głównie od posiadaczy mniejszych Eclipse. Duże nadzieje wiązane są z rynkiem w ChRL, gdzie Eclipse 700 dopiero będzie promowany.

Zdaniem Klapmeiera prace rozwojowe mogą zakończyć się za 18-24 miesiące, jednak zależy to od tempa i wielkości zgromadzonego kapitału. Obecnie One Aviation poszukuje ok. 100 mln USD (367 mln zł) niezbędnych do przeprowadzenia restrukturyzacji. Z kwoty tej ok. 50 mln USD ma być przeznaczone na dopracowanie Eclipse 700, który zostanie certyfikowany zgodnie z przepisami Part 23 FAA (Kolejne zwolnienia w Eclipse, 2017-01-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.