Podczas ćwiczeń pk. Rapid Eagle załogi samolotów myśliwskich F-15C Eagle szkoliły się w pobieraniu nafty ze zbiorników samolotów wielozadaniowych MC-130J podczas postoju na ziemi. W manewrach przeprowadzonych 26 lipca w bazie RAF Mildenhall wziął udział personel 3 skrzydeł US Air Force, stacjonujących w W. Brytanii: 48th Fighter Wing, 352d Special Operations Wing i 100th Air Refueling Wing.
W ramach ćwiczeń para MC-130J ze składu 67th Special Operations Squadron poleciała najpierw do bazy RAF Lakenheath, gdzie na ich pokład wsiadł personel obsługowy F-15C. Następnie samoloty przeleciały do bazy Mildenhall, gdzie zostawiły ludzi i wystartowały ponownie, kierując się do określonego wcześniej wysuniętego punktu zaopatrzenia w amunicję i paliwo.
W tym samym miejscu pojawiły się także 4 F-15C z 493rd Fighter Squadron. Po lądowaniu wszystkich samolotów przeprowadzono operację uzupełnienia paliwa przez Eagle. Nafta była czerpana ze zbiorników MC-130J.
Ćwiczenia Rapid Eagle były pierwszymi w historii, podczas których przeprowadzono naziemne tankowanie F-15C przez MC-130J. W przyszłości US Air Force zamierzają zrealizować podobne ćwiczenia z udziałem większej liczby samolotów.
Docelowo operacje takie będą wykonywane w warunkach bojowych. Z taktycznego punktu widzenia zdolność do tankowania samolotów wielozadaniowych na ziemi przez inne statki powietrzne umożliwia operowanie z przygodnych lotnisk i lądowisk o nawierzchni nieutwardzonej, nieposiadających kosztownej i skomplikowanej infrastruktury. Co najważniejsze, skraca to czas odnowienia zdolności bojowej bez konieczności powrotu do bazy.
Wcześniej podobne ćwiczenia przeprowadzili lotnicy US Marine Corps. W ich trakcie samolot wielozadaniowy F-35B Lightning II pobierał paliwo ze zbiorników przemiennopłata MV-22B Osprey (Naziemne tankowanie F-35B z Ospreya, 2016-05-02).