Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Krótsze szkolenie szwajcarskich pilotów

Lotnictwo wojskowe, 10 sierpnia 2017

Dowództwo Schweizer Luftwaffe (wojsk lotniczych Szwajcarii) podjęło decyzję o skróceniu ścieżki szkolenia pilotów w celu przyciągnięcia w swoje szeregi większej liczby młodych ludzi i zrezygnowało z wymogu ukończenia przez nich studiów na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Zurychu (ZHAW).

Szkolenie pilotów Schweizer Luftwaffe będzie krótsze o ok. 2 lata / Zdjęcie: MO  Szwajcarii

Co roku ok. 300 młodych kobiet i mężczyzn zgłasza chęć zostania pilotem Schweizer Luftwaffe. Szczęśliwcy, którzy pomyślnie przejdą badania w Instytucie Medycyny Lotniczej, są kierowani na  2-tygodniowe kwalifikacje (SPHAIR). Jeżeli kandydat spełni wszystkie wymagania stawiane przez wojsko, przechodzi szkolenie oficerskie i lotnicze z wykorzystaniem symulatorów i samolotów PC-7.

Od tego lata, po ukończeniu szkolenia selekcyjnego, wszyscy uczniowie-piloci Schweizer Luftwaffe przejdą 6-miesięczny kurs pilotażu na samolocie PC-7. W zależności od wyników zostaną następnie przydzieleni do jednostek wyposażonych w śmigłowce lub wielozadaniowe samoloty bojowe, jednak przedtem będą musieli ukończyć roczny kurs pilotażu w cywilnej szkole lotniczej (Modernizacja szwajcarskich Hornetów , 2017-07-31).

Szkolenie pilotów Schweizer Luftwaffe będzie krótsze o ok. 2 lata, dzięki czemu szybciej zasiądą w kabinach docelowych statków powietrznych. Jest to o wiele bardziej atrakcyjne dla kandydatów na pilotów wojskowych. Co więcej, mogą oni zapoznać się ze specyfiką lotnictwa wojskowego w kabinie PC-7, zanim rozpoczną szkolenie cywilne – wyjaśnia bryg. Peter Soller.

Dzięki zniesieniu wymogu ukończenia ZHAW w przyszłości możliwe będzie przygotowywanie oddzielnych ścieżek kariery dla poszczególnych pilotów Schweizer Luftwaffe, w zależności od posiadanego przez nich wykształcenia i potrzeb wojska. W ten sposób wojska lotnicze będą jeszcze bardziej atrakcyjnym pracodawcą – dodaje bryg. Soller.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.