Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

SG na Tall Ship Races Szczecin 2017

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 10 sierpnia 2017

Morski Oddział Straży Granicznej zabezpieczał finał regat żaglowców Tall Ship Races Szczecin 2017, który zorganizowano w dn. 4-8 sierpnia.

Regaty Wielkich Żaglowców są elitarnym spotkaniem wielu różnorodnych jednostek. Ich historia sięga 1938, kiedy w Sztokholmie odbył się pierwszy zlot żaglowców z udziałem m.in. Daru Pomorza. Pierwsze regaty po II wojnie światowej odbyły się w 1956. Polska bierze w nich udział od 1972 / Zdjęcia: Morski Oddział Straży Granicznej

Ponad 70 żaglowców z 18 krajów zacumowało w piątek przy szczecińskim nabrzeżu, gdzie do 8 sierpnia odbywał się finał The Tall Ships Races. Załogi miały do pokonania ponad ponad 2220 km ze szwedzkiego Halmstad, przez fińskie Turku i Kotka, litewską Kłajpedę do polskiego portu.

Przy Wałach Chrobrego i nabrzeżu Łasztowni w Szczecinie zacumowały m.in. cztery największe szkoleniowe żaglowce świata: Shtandart, Kruzenshtern, Dar Młodzieży i Mir, a także dwa żaglowce szkoleniowe marynarki wojennej: Cisne Branco z Brazylii i Shabab Oman 2 z Omanu. Po raz pierwszy w historii regat w wyścigu udział wzięła jednostka z Bułgarii, Royal Helena i z Portugalii, Santa Maria Manuela.

Bezpieczeństwa podczas finału regat pilnowało przeszło 1,5 tys. funkcjonariuszy Straży Granicznej, Żandarmerii Wojskowej, Straży Mejskiej, Izby Celno-Skarbowej, służby urzędu morskiego i policjantów. Morski Oddział SG do zapewniania bezpieczeństwa uczestnikom zaangażował siły i środki Pomorskiego Dywizjonu SG w Świnoujściu i Placówki SG w Szczecinie wraz ze Wspólną Polsko-Niemiecką Placówką w Pomellen, wspartych przez funkcjonariuszy Wydziału Zabezpieczenia Działań Morskiego Oddziału SG. Do zadań skierowano jednostki pływające Straży Granicznej: SG-214, SG-112, SG-019, SG-018 i SG-017. Współpracowano również z Biurem Operacji Antyterrorystycznych Policji.

Oprócz stałych patroli na jednostkach pływających przeprowadzono łącznie 30 patroli samodzielnych i we współdziałaniu z innymi służbami. Uczestniczyło w nich 32 funkcjonariuszy SG. Wylegitymowano 380 osób, skontrolowano 201 pojazdów i 98 obiektów (parkingi, stacje paliw, targowiska, boiska, dworce).

Podczas pobytu na terenie służbowej odpowiedzialności Morskiego Oddziału Straży Granicznej Dyrektor-Szef Sztabu KGSG płk SG Mariusz Kaźmierczak z bliska przyglądał się zabezpieczeniom finału regat żaglowców, wspólnie z Komendantem MOSG wizytował Wspólną Polsko-Niemiecką Placówkę w Pomellen i Placówkę SG w Szczecinie, odbył też lot patrolowy śmigłowcem Straży Granicznej nad polskimi obszarami morskimi z międzylądowaniem w Starej Pasłęce, gdzie znajduje się baza poduszkowców Kaszubskiego Dywizjonu SG oraz uczestniczył wspólnie z Komendantem MOSG w locie patrolowym poduszkowcem SG-412 na Zalewie Wiślanym.

Na podstawie informacji MOSG




Galeria


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.