Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MetOp-C po testach

Astronautyka, 11 sierpnia 2017

Moduł użytkowy satelity MetOp-C, opracowany i zbudowany przez niemiecki oddział Airbusa, został dostarczony do Tuluzy po zakończeniu serii testów w ESTEC, centrum technicznym Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) w Noordwijk w Holandii. Satelita ważący 4 t jest teraz niemal ukończony po pomyślnym połączeniu modułu użytkowego i obsługowego.

MetOp-C jest trzecim i ostatnim satelitą z pierwszej generacji satelitów meteorologicznych MetOp / Zdjęcie: Airbus

Przed startem, który ma odbyć się w październiku 2018, z kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej, w najbliższych tygodniach MetOp-C przejdzie serię testów radioelektrycznych. Panel słoneczny, ostatni kluczowy komponent, zostanie zintegrowany w listopadzie 2017 tuż przed rozpoczęciem prób drgań.

Satelity MetOp zostały zaprojektowane przez Airbusa na zlecenie ESA i, Europejskiej Organizacji ds. Eksploatacji Satelitów Meteorologicznych (EUMETSAT) i stanowią część wspólnego przedsięwzięcia europejsko-amerykańskiego. EUMETSAT odpowiada za obsługę satelitów.

MetOp-A, pierwszy satelita z serii, został wyniesiony na orbitę w październiku 2006 i już dwukrotnie przekroczył przewidywany 5-letni okres eksploatacji. MetOp-B został wystrzelony w 2012 i również niebawem przekroczy zakładany czas użytkowania.

Początkowo szacowano, że każdy kolejny satelita będzie zastępował swojego poprzednika, jednak duża żywotność pierwszych dwóch satelitów oznacza, że teraz można korzystać z nich jednocześnie, co zapewnia meteorologom więcej danych. Wystrzelenie satelity MetOp-C jeszcze bardziej zwiększy jakość obserwacji i danych używanych do prognozowania pogody.

Każdy satelita MetOp zawiera łącznie 12 przyrządów, dzięki czemu system jest niezwykle wszechstronny. Mikrofalowa sonda wilgotności zbudowana przez Airbusa dostarcza danych o parze wodnej w pobliżu powierzchni Ziemi i jest wykorzystywana we współpracy ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki. Przyrząd ten znajduje się w każdym satelicie MetOp, a dwa kolejne orbitują w amerykańskich satelitach NOAA, dostarczając uzupełniających danych z innej orbity w celu ulepszenia modeli pogody (10 lat MetOp-A na orbicie , 2016-10-18).

MetOp mierzy też wiatry nad powierzchnią oceanów, obserwuje rozkład lodu morskiego i monitoruje warstwę ozonową w atmosferze, a także przekazuje pomiary meteorologiczne ze statków, boi i stacji badawczych. Zawiera również odbiornik do przekazywania sygnałów od ludzi wzywających pomocy.

MetOp zwiększył dokładność prognozowania pogody i umożliwił wydłużenie prognoz krótkoterminowych o jeden dzień.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.