Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Belgia rozpoczyna wymianę LMV Lynx

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 11 sierpnia 2017

7 sierpnia 2017 ministerstwo obrony Belgii wystosowało zapytanie o informację (Request For Information, RFI) do potencjalnych dostawców pojazdów opancerzonych CLV, które mogłyby zastąpić dotychczas używane Iveco LMV Lynx. Potencjalny kontrakt ma dotyczyć dostawy ok. 440 pojazdów dowodzenia i łączności oraz zapewnienia ich obsługi technicznej. Wybór dostawcy ma zostać zakończony do końca 2018, a dostawy są planowane na lata 2021-2026.

Iveco LMV Lynx armii belgijskiej / Zdjęcie: mil.be

Pojazdy, które zamierza zamówić Belgia, mają spełniać wymagania standardu ochrony balistycznej 2a/2b NATO (STANAG 4569). Około 80 z nich ma być wyposażonych w zdalnie sterowane moduły z kaemami kal. 7,62 mm standardowymi dla armii belgijskiej. Także systemy dowodzenia i łączności mają być zgodne z dotychczas używanymi przez żołnierzy belgijskich (dostarczą je sami Belgowie). Pojazdy mają być dostosowane do transportu przez samoloty C-130 i A-400M. Belgowie wymagają, by na drodze rozwijały prędkość nie mniejszą niż 100 km/h.

W 2007 belgijskie siły zbrojne zakupiły 437 Iveco LMV Lynx. Dokument resortu obrony nie precyzje, jakie środki przeznaczono na ich wymianę na nowe pojazdy. Z planu modernizacji wynika jednak, że maszyny przeznaczone dla wojsk lądowych mają kosztować 125,05 mln Euro, a te dla pozostałych rodzajów sił zbrojnych nie więcej niż 16,24 mln Euro.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.