Amerykańskie przedsiębiorstwo Tempus Applied Solutions poinformowało, że zamierza odkupić od Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) 6 samolotów L-1011 TriStar, które od ponad 3 lat pozostawały w magazynach (Brytyjczycy pożegnali TriStary, 2014-03-25).
4 z nich są przystosowane do przetaczania nafty za pomocą przewodu elastycznego nawiniętego na bęben w tylnej części kadłuba, a 2 pozostałe – do przewozu osób i ładunków. Przed sfinalizowaniem transakcji specjaliści TAS muszą jeszcze przeprowadzić przeglądy samolotów.
TAS zamierza eksploatować 3 TriStary jako tankowce. Pozostałe L-1011 posłużą jako źródło części zamiennych. Samoloty są obecnie rejestrowane w USA. Po zakończeniu wymaganych czynności obsługowych zostaną przebazowane za Atlantyk. Należące do TAS TriStary będą świadczyły usługi US Navy, NATO i siłom zbrojnym innych krajów, które wyrażą zapotrzebowanie na pobieranie paliwa za pomocą przewodu elastycznego (Automatyczne tankowanie z A310 MRTT, 2017-05-10, US Navy testuje KC-767A, 2016-09-14).
– Bardzo chcemy zapewnić rozwiązanie problemu niedoboru tankowców, z którym boryka się obecnie lotnictwo US Navy i US Marine Corps, a także wojska lotnicze NATO i krajów alianckich. W ciągu najbliższych kilku tygodni będziemy wykonać niezbędne przeglądy i oceny, aby sfinalizować transakcję [z RAF] jak najszybciej – powiedział prezes TAS Scott Terry.