Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indonezyjski N219 oblatany

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 17 sierpnia 2017

16 sierpnia w Bandungu oblatano prototyp lekkiego dwusilnikowego samolotu transportowo-pasażerskiego N219. Samolot wystartował o 9:30 z Bandung Husein Sastranegara International Airport. Oblot odbył się w przeddzień 72. rocznicy ogłoszenia przez Indonezję deklaracji niepodległości. Lot trwał około pół godziny.

Prototyp samolotu transportowo-pasażerskiego N219 nr rej. PK-XDT w pierwszym locie / Zdjęcie: Fahrul Jayadiputra - Antara

Samolot został zaprojektowany i zbudowany przez PT Dirgantara Indonesia (PTDI). N219 jest rozwinięciem licencyjnego NC-212 (CASA C-212 Aviocar), produkowanego w Bandungu od 1976. Prace projektowe nad nieco większym od niego samolotem rozpoczęto w 2006. Prototyp lotny wytoczono z hangaru w 2015. Jednocześnie trwały badania prototypu przeznaczonego do prób naziemnych (N-219 w kwietniu przyszłego roku, 2014-08-21).

N219 – zależnie od wersji – ma pomieścić od 18 do 24 pasażerów (lub do 2,7 t ładunku). Prototyp napędzany jest dwoma silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-42 o mocy po 840 KM. Wyposażono go w awionikę Garmin G1000 EFIS. Zasięg samolotu jest szacowany na 1500 km.

PTDI twierdzi, że w latach 2013-2015 uzyskał zamówienia na 120 N219 (plus 85 w opcjach). Miało je złożyć 5 indonezyjskich przewoźników lotniczych. Producent liczy także na zamówienia władz prowincji. Zainteresowanie N219 wyraża także wojsko, które chciałoby zastąpić nimi przestarzałe samoloty patrolowe N-22 Nomad.

Na program rozwoju N219 przeznaczono dotąd 827 mld rupii (ok. 62 mln USD). Według prezesa PTDI, Budi Santoso, na jego dokończenie, w tym certyfikacje, potrzeba jeszcze 200 mld rupii (15 mln USD). Katalogowa cena seryjnych N219 ma wynosić równowartość ok. 5 mln USD, a zdolności produkcyjne zakładów w Bandungu oceniane są na maksymalnie 24 samoloty rocznie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.