Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Lepsze wyniki Aircraft Industries

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 20 sierpnia 2017

Według portalu ATO.ru, spółka Aircraft Industries (dawna LET) z czeskich Kunovic po latach strat przyniosła w 2016 zysk. Zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 46,7 mln koron (7,6 mln PLN) przy sprzedaży równej 1,6 mld koron (260 mln PLN). W stosunku do 2015 sprzedaż wzrosła prawie dwukrotnie, z poziomu 858 mln koron. W 2015 spółka zanotowała stratę równą 46,4 mln koron.

Samolot L-410UVP-E20 w barwach Chabarowskich Awialinii – pierwszego cywilnego odbiorcy w FR. Zamówiły one 3 maszyny tego typu. Wcześniej 4 L-410 kupiły rosyjskie WWS. W przyszłości samoloty tego typu mają być montowane w FR / Zdjęcie: Aircraft Industries

W 2008 kontrolę nad LET przejęła rosyjska UGMK (Uralska gorno-metallurgiczeska kompania, należąca do Iskandera Machmudowa). Wykupiła ona 51% jej udziałów. W efekcie czeskie przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Aircraft Industries, a.s.

Obecnie głównym produktem Aircraft Industries jest kolejna modyfikacja małego samolotu pasażerskiego z napędem turbośmigłowym Turbolet (z czasów istnienia Czechosłowacji) – L-410UVP-E20. W 2015 spółka nie dostarczyła do Rosji żadnego samolotu tego typu. Głównym tego powodem był spadek kursu rubla wynikający sankcji wprowadzonych przez USA i UE  po wydarzeniach na Ukrainie. Przedsiębiorstwo było wówczas bliskie bankructwa, czemu zapobiegły m.in. zwolnienia pracowników. W 2015 Aircraft Industries sprzedała tylko 4 L-410 (3 Bangladeszowi i jeden Algierii) zamiast 8 planowanych (odbiorcami ich miała być FR, RPA i Nepal).

Sytuacja zmieniła się w 2016. Aircraft Industries sprzedała wówczas Rosji 9 L-410UVP-E20. 4 z nich kupił UZGA (Uralskij zawod grażdanskoj awiacji), 3 port lotniczy w Orenburgu, a po jednym kompanie lotnicze Uktus i Chabarowskije awialinii. W br. Aircraft Industries planuje dostarczyć odbiorcom 12 L-410. 11 ma trafić do Rosji, a jeden do Indonezji (Susi Air).

Prototyp 19-miejscowego L-410NG. 15 lipca 2015 został on wytoczony z hangaru Aircraft Industries w Kunovicach. Zmodernizowany samolot ma m.in. nowe skrzydła z integralnymi zbiornikami paliwa, które pozwolą na zwiększenie zasięgu ze standardowych 1520 km do 2700 km / Zdjęcie: Aircraft Industries

W przyszłym roku Aircraft Industries zamierza rozpocząć produkcję kolejnej wersji swego produktu – L-410NG. Samolot kończy obecnie badania certyfikacyjne samolotu przez EASA. W 2018 mają powstać 3 L-410NG.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.