Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Więcej A320 niż Boeingów 737

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 20 sierpnia 2017

Francuskie Les Echos przeanalizowało sytuację na rynku cywilnych samolotów pasażerskich i cargo. Autor analizy posłużył się danymi dostępnymi na portalu Flightglobal.com. Wynika z nich, że obecnie cywilni operatorzy na całym świecie używają 28235 samolotów odrzutowych i turbośmigłowych. To aż o 65% więcej niż w 2008.

Szef Airbusa, Tom Enders ujawnił pod koniec lipca br., że koncern nie może osiągnąć pełnych zdolności produkcyjnych ze względu na wolne tempo dostaw silników amerykańskiego Pratt & Whitney’a. Chodzi głównie o nowe silniki linii Gearfan Turbofan (GTF), przeznaczone do A320neo (na zdjęciu). United Technologies, właściciel P&W, twierdzi że wykona plan dostaw na 2017, szacowany na 350-400 silników GTF / Zdjęcie: Pratt & Whitney

Pod względem liczby użytkowanych samolotów najpopularniejszy jest Boeing. Przewoźnicy używają ok. 11 tysięcy samolotów tego producenta, gdy Airbusów lata ok. 8600. Amerykanie zawdzięczają to głównie samolotom dalekodystansowym (przede wszystkim rodziny 777). Lata ich obecnie 3853. Dalekodystansowych Airbusów jest zaś jedynie 1694. W tej kategorii europejski producent liczy na szybki rozwój produkcji A350.

Co ciekawe, z zestawienia wynika, że w najpopularniejszej kategorii góruje Airbus. Liczba samolotów rodziny A320 (A318, A319, A320, A321, ceo i Neo) przewyższyła bowiem w 2017 liczbę Boeingów 737. Tych pierwszych na początku lipca było 6965, a drugich 6864.

Analitycy przewidują, że liczba cywilnych samolotów pasażerskich i cargo będzie szybko rosnąć. W 2036 mają ich być już 52 tysiące. Do walki o rynek włączą się zapewne nowi producenci, w tym głównie z ChRL.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.