Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Uziemione MRJ

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 sierpnia 2017

Flightglobal informuje, że koncern Mitsubishi Aircraft wstrzymał próby przedseryjnych samolotów komunikacji regionalnej MRJ. Powodem decyzji jest nagłe zgaśnięcie silnika Pratt & Whitney PurePower PW1217G podczas lotu.

Próby w locie samolotów MRJ 90 zostały wstrzymane do czasu wyjaśnienia przyczyn niedawnego zgaśnięcia silnika podczas lotu / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Zdarzenie miało miejsce 21 sierpnia. Drugi prototyp MRJ 90 (FTA-2), wystartował z Moses Lake o 14:00 czasu miejscowego. Nagle, podczas lotu nad Pacyfikiem, ok. 170 km od Portland, załoga otrzymała ostrzeżenie o niezamierzonym wyłączeniu lewego silnika. Następnie MRJ wylądował awaryjnie w porcie lotniczym Portland o 17:12 czasu miejscowego.

Jak podał Pratt & Whitney, po dokonaniu przeglądu boroskopoweogo silnika okazało się, że jest on częściowo uszkodzony. Przyczyna awarii pozostaje nieznana. Przedstawiciele Mitsubishi Aircraftnie określili, jak długo potrwa wyjaśnianie zdarzenia i jak wpłynie ono na dalszy przebieg prób w locie, a co za tym idzie – plany dostaw (PAS 2017: MRJ już bez opóźnień, 2017-06-20).

Niedawne zdarzenie jest kolejnym problemem, z jakim od dłuższego czasu borykają się silniki rodziny PurePower, używane także do napędu Bombardierów CSeries, Embraerów E2 i Irkuta MS-21 (Pierwszy CS300 w barwach Korean Air , 2017-08-18, Oblot Embraera 195-E2, 2017-03-30, MS-21 oblatany, 2017-05-28). Wcześniej były one przyczyną opóźnień dostaw samolotów z rodziny A320neo (Problemy z silnikiem A320neo, 2015-10-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.