Flightglobal informuje, że koncern Mitsubishi Aircraft wstrzymał próby przedseryjnych samolotów komunikacji regionalnej MRJ. Powodem decyzji jest nagłe zgaśnięcie silnika Pratt & Whitney PurePower PW1217G podczas lotu.
Zdarzenie miało miejsce 21 sierpnia. Drugi prototyp MRJ 90 (FTA-2), wystartował z Moses Lake o 14:00 czasu miejscowego. Nagle, podczas lotu nad Pacyfikiem, ok. 170 km od Portland, załoga otrzymała ostrzeżenie o niezamierzonym wyłączeniu lewego silnika. Następnie MRJ wylądował awaryjnie w porcie lotniczym Portland o 17:12 czasu miejscowego.
Jak podał Pratt & Whitney, po dokonaniu przeglądu boroskopoweogo silnika okazało się, że jest on częściowo uszkodzony. Przyczyna awarii pozostaje nieznana. Przedstawiciele Mitsubishi Aircraftnie określili, jak długo potrwa wyjaśnianie zdarzenia i jak wpłynie ono na dalszy przebieg prób w locie, a co za tym idzie – plany dostaw (PAS 2017: MRJ już bez opóźnień, 2017-06-20).
Niedawne zdarzenie jest kolejnym problemem, z jakim od dłuższego czasu borykają się silniki rodziny PurePower, używane także do napędu Bombardierów CSeries, Embraerów E2 i Irkuta MS-21 (Pierwszy CS300 w barwach Korean Air , 2017-08-18, Oblot Embraera 195-E2, 2017-03-30, MS-21 oblatany, 2017-05-28). Wcześniej były one przyczyną opóźnień dostaw samolotów z rodziny A320neo (Problemy z silnikiem A320neo, 2015-10-01).