Na blogu deepbluehorizon opublikowano zdjęcia z prób pierwszego prototypu najnowszego pionowzlotu Bella – V-280 Valor. Został on umieszczony na specjalnym stanowisku w zakładach w Amarillo, służącym do rozruchu i badań zespołu napędowego.
V-280 jest proponowany US Army w ramach programu Joint Multi-Role Technology Demonstrator (JMR TD). Przedsięwzięcie zakłada nabycie aż 4 tys. nowych wiropłatów, które zastąpią w służbie wielozadaniowe UH-60 począwszy od 2030, a w dalszej przyszłości także uderzeniowe AH-64.
Montaż pierwszego prototypu Valora rozpoczął się w czerwcu 2015, a oblot zaplanowano we wrześniu br. Ze względu na złożoność prób samego pionowzlotu, konstruktorzy zdecydowali się na sprawdzenie prototypu z konwencjonalną awioniką. Nowa rewolucyjna awionika będzie zabudowana w ramach dalszych prac nad V-280.
Valor może pomieścić w swojej kabinie desantowej maksymalnie 14 żołnierzy i dwóch strzelców pokładowych. V-280 ma być zdolny do rozwinięcia prędkości ok. 520 km/h. Zasięg operacyjny przemiennopłata wynosić ma 930-1480 km, z 11-14 żołnierzami na pokładzie.
Ze względu na zastosowanie bocznych drzwi konieczna była również zmiana koncepcji gondoli silnikowych. Są one podzielone tak, że w położeniu startowym żadne elementy nie wystają poniżej poziomu skrzydeł. Dzięki temu żołnierze opuszczający śmigłowiec nie napotykają na swojej drodze żadnych elementów konstrukcyjnych utrudniających im poruszanie się (Szczegóły konstrukcji V-247, 2016-09-23, FIA 2016: Wielozadaniowy Valor, 2016-07-13).