Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CR22 we flocie Emirates

Lotnictwo cywilne, 12 września 2017

Nowoczesny ośrodek szkoleniowy Emirates Flight Training Academy, który powstaje w odpowiedzi na rosnące globalne zapotrzebowanie branży lotniczej na pilotów, odebrał w Dubaju 2 szkolne Cirrusy SR22 G6. To pierwsze z 22 samolotów tego typu, zamówionych przez arabskiego przewoźnika do szkolenia pilotów.

Para pierwszych Cirrusów SR22 G6 należących do Emirates Flight Training Academy / Zdjęcie: Emirates

Po zakończeniu montażu i zabudowaniu wyposażenia obydwa samoloty, noszące znaki rejestracyjne A6-CTA i A6-CTB,  poleciały z Duluth w stanie Minnesota do Knoxville w stanie Tennessee, gdzie znajduje się centrum dystrybucji Cirrusa. Na miejscu specjaliści Cirrusa i Emirates Flight Training Academy przeprowadzili ich przegląd i dokonały oblotów odbiorczych.

 Ze względu na ich wielkość i inne ograniczenia, m.in. pojemność zbiorników paliwa, trasa z wytwórni Cirrusa w USA do Dubaju musiała zostać podzielona na 11 etapów. Z Knoxville samoloty udały się do Portsmouth w stanie New Hampshire, a następnie do Sept Iles i Iqaluit w Kanadzie. Z Iqaluit wyruszyły w dwuetapową podróż przez Ocean Atlantycki, zatrzymując się w Nuuk na Grenlandii i w Rejkiawiku na Islandii, po czym zakończyły transatlantycki odcinek w szkockim Wick. Były to jednocześnie najdłuższe etapy podróży ze Stanów Zjednoczonych do Dubaju. 

Lądowanie formacji Cirrusów na lotnisku w Dubaju

Po przylocie do Europy, Cirrusy wyruszyły ze Szkocji do Sywell w angielskim hrabstwie Northamptonshire, a stamtąd do Wenecji, na Kretę, do Akaby, Bahrajnu i wreszcie do Dubaju, po pokonaniu łącznie ponad 13 tys. km. Lot odbywał się zawsze w ciągu dnia i trwał średnio 5 h dziennie, a samoloty przez cały czas leciały w luźnej formacji, co ułatwiało uzyskiwanie zezwoleń na przelot. 

Cirrusy SR22 G6, dysponujące zasięgiem 1943 km i rozwijające rzeczywistą prędkość przelotową 340 km/h, będą stanowić trzon floty Emirates Flight Training Academy. Oprócz nich ośrodek zamówił także Emirates Flight Training Academy złożyła także zamówienie na 5 bardzo lekkich odrzutowców Embraerów Phenom 100EV (Emirates zamawiają Phenomy 100E, 2015-11-04).

Emirates Flight Training Academy znajduje się w pobliżu lotniska Dubai World Central, a po planowanym w listopadzie br. otwarciu, zostanie jedną z najnowocześniejszych akademii lotniczych na świecie. Znajdą się w niej sale wykładowe, symulatory, droga startowa, własna wieża kontroli lotów i centrum obsługi technicznej, a także infrastruktura mieszkalna i wypoczynkowa dla szkolących się pilotów (Wyposażenie Boeinga dla EFTA, 2016-07-28).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.