Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pléiades Neo zgodnie z planem

Astronautyka, 13 września 2017

Produkcja czterech nowych satelitów bardzo wysokiej rozdzielczości, które razem utworzą konstelację Pléiades Neo, postępuje zgodnie z harmonogramem przewidującym wyniesienie ich na orbitę w 2020. Dołączą one do istniejącej konstelacji satelitów optycznych i radarowych zbudowanych przez Airbusa i zaoferują lepsze osiągi oraz najkrótszy czas reakcji na rynku dzięki bezpośredniemu dostępowi do systemu  łączności znanego jako kosmiczna infostrada – SpaceDataHighway.

Airbus zmieni rynek obserwacji Ziemi poprzez swoją konstelację Pléiades Neo – pierwsze komercyjne satelity optyczne używające kosmicznej infostrady. Pléiades Neo, w całości finansowana i obsługiwana przez Airbusa, stanowi przełom w dziedzinie obserwacji Ziemi i zapewni klientom nieprzerwany dostęp do usług wysokiej jakości przez następnych 15 lat / Ilustracja: Airbus

Ta pierwsza partia satelitów optycznych o bardzo wysokiej manewrowości podwoi dzienną liczbę przelotów nad dowolnym obszarem Ziemi i pięciokrotnie zwiększy wskaźnik przeprogramowywania w porównaniu z poprzednimi konstelacjami. Każdy satelita doda do oferty Airbusa obrazy 0,5 mln km2 powierzchni Ziemi z rozdzielczością 30 cm. Obrazy te będą przesyłane do OneAtlas, zapewniając klientom natychmiastowy dostęp do danych, analiz i korelacji z unikatowym archiwum danych optycznych i radarowych.

Konstelacja Pléiades Neo będzie używać systemu SpaceDataHighway, aby zapewnić najkrótszy czas reakcji, najniższe opóźnienia i transmisję dużej ilości danych. Bardzo wysoka przepustowość łączności laserowej (do 1,8 Gb/s) oraz rozmieszczenie satelitów przekaźnikowych na orbicie geostacjonarnej pozwoli codziennie przesłać na Ziemię nawet 40 TB danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, podczas gdy obecnie opóźnienia sięgają kilku godzin. Cztery satelity z terminalami działającymi w paśmie Ka umożliwią aktualizowanie programu w ostatnim momencie, nawet gdy satelity nie będą bezpośrednio widoczne ze stacji naziemnej. Jest to ważne dla klientów, zwłaszcza jeśli chodzi o ocenę skutków katastrof naturalnych i niesienie pierwszej pomocy w zastosowaniach cywilnych i wojskowych (Kosmiczna infostrada już działa , 2016-11-26).

Zintegrowane terminale laserowe nowej generacji mają zoptymalizowaną moc i zaoszczędzą 60% masy i miejsca w porównaniu z obecnie używanymi urządzeniami. Zostały one zaprojektowane przez Tesat Spacecom i zbudowane we współpracy między niemiecką agencją kosmiczną DLR i Airbusem. Prace rozwojowe i weryfikacyjne są wspierane przez DLR z wykorzystaniem funduszy przyznanych przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii Niemiec.

Kosmiczna infostrada, znana też jako European Data Relay System (EDRS), powstała w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego między Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) a Airbusem na potrzeby satelitów Sentinel realizujących unijny program Copernicus. Pléiades Neo będzie pierwszą komercyjną konstelacją wyposażoną w tę technologię, która zapewni niezwykle krótki czas reakcji (Sentinel-5 Precursor w drodze na kosmodrom , 2017-09-01).

Dzięki Pléiades Neo, klienci zyskają zwiększone możliwości monitorowania oraz efektywność operacyjną. Zgodnie ze strategią Airbusa, która przewiduje rozwój cyfryzacji i łączności, segmenty naziemne nowej generacji będą ułatwiać dostęp do informacji, oferując funkcje maszynowego uczenia się i zautomatyzowanej analizy. Zapewnią też możliwość jednoczesnego realizowania wielu misji oraz przetwarzania obrazów w dużej skali.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.