Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Seastar nowej generacji

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 15 września 2017

Spółka Dornier Seawings zaprezentowała 18 sierpnia w niemieckim Oberpfaffenhofen nową wersję łodzi latającej Seastar. Prototyp samolotu został oblatany w 1984 i certyfikowany w 1991. Jednak permanentny brak funduszy spowodował, że nigdy nie rozpoczęto produkcji seryjnej Seastarów,

Oblot zmodernizowanego Seastara nastąpić ma w połowie 2019 / Zdjęcie: Dornier Seawings

Dopiero w 2014 Niemcy weszli w spółkę z dwoma przedsiębiorstwami z ChRL, które zamierzały promować samolot na rodzimym rynku. W ub. r. rozpoczęto budowę zakładów w Yixing, gdzie powstawać mają Seastary. Oprócz tego Dornier zawarł porozumienie z Diamondem w sprawie produkcji płatowców.

Mający maksymalną masę do startu 5098 kg Seastar mieści 2 pilotów i maksymalnie 12 pasażerów. Jego napęd stanowią 2 silniki Pratt & Whitney PT6A-135A o mocy 650 KM każdy, mające umożliwić rozwinięcie prędkości przelotowej ponad 330 km/h. Zasięg maksymalny samolotu wynosić ma ok. 1670 km. Wyposażenie kabiny załogi to awionika Honeywell Primus Epic.

Oblot zmodernizowanego Seastara ma nastąpić w połowie 2019. Uzyskanie Certyfikatów Typu zaplanowano w 2020. Cena jednostkowa samolotu to 7,21 mln USD (ok. 26 mln zł).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.