Niemieckie koncerny Liebherr-Werk Ehingen GmbH i Rheinmetall zawarły umowę dotyczącą dostarczenia dla Federalnego Urzędu Wyposażenia, Sprzętu Informatycznego i Materiałów Bundeswehry (BAAINBw) kabin kierowcy i operatora dźwigu, w które zostaną wyposażone nowe żurawie samochodowe, przeznaczone dla sił zbrojnych naszych zachodnich sąsiadów. Wartość kontaktu, w euro, jest liczbą dwucyfrową.
Kabina kierowcy chroni załogę przed ostrzałem, działaniem min i improwizowanych urządzeń wybuchowych (IED), a także bronią nuklearną, biologiczną i chemiczną. Kabina operatora dźwigu chroni przed ostrzałem. Obydwie kabiny, dla wozów G-LTM i G-BKF, mają identyczną konstrukcję.
G-LTM jest żurawiem samochodowym wyposażonym w teleskopowe ramię długości 37,5 m i wyciągarkę. Natomiast ciężki taktyczny pojazd ewakuacyjny G-BKF ma teleskopowe ramię długości 20,9 m, udźwig 20 t i dwie wyciągarki.
Rheinmetall wyprodukuje 38 zestawów kabin dla G-LTM i kolejne 33 dla G-BKF. Produkcja ma rozpocząć się w 2018. Zakończenie dostaw kabin planowane jest w 2021.