Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bezzałogowe Amstafy

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Służby państwowe, 03 października 2017

Izraelskie przedsiębiorstwo Automotive Robotic Industry (ARI) prezentuje rodzinę nowych autonomicznych pojazdów bezzałogowych o nazwie Amstaf. W jej skład wchodzą 3 modele, na podwoziu 4-, 6-, i 8-kołowym. Miejscem światowej premiery wozów ma być rozpoczynająca się w przyszłym tygodniu wystawa AUSA.

Bezzałogowy pojazd Amstaf jest amfibią, przystosowaną do poruszania się w każdym terenie / Zdjęcie: ARI

Opracowaliśmy rodzinę bezzałogowych wozów Amstaf w celu zaspokojenia zapotrzebowania na opłacalny, modułowy, wszechstronny pojazd, który może być łatwo przystosowany do wykonywania różnych rodzajów zadań – mówi prezes ARI Ronen Fishman.

Uniwersalne możliwości Amstafa można dostosować do potrzeb i misji klienta. Pojazdy mogą przenosić różnego rodzaju wyposażenie, dzięki czemu mogą wykonywać misje wojskowe, bezpieczeństwa wewnętrznego i porządku publicznego (patrolowania granic, kontroli zamieszek, wywiadu, obserwacji i rozpoznania, poszukiwań i ratownictwa, wykrywania broni CBRN, zwalczania pożarów i transportu zaopatrzenia). Podczas patrolowania granic kilka pojazdów może działać razem, autonomicznie, lub w sposób całkowicie zsynchronizowany. W przypadku awarii jednego z nich, pozostałe nadal będą wykonywały misję.

Amstaf jest amfibią, przystosowaną do poruszania się w każdym terenie. Jego napęd stanowią 2 silniki elektryczne, poruszające wszystkie osie. Integralny generator umożliwia nieprzerwane działanie bezzałogowca przez 48 h, przy 70-% cyklu pracy.

Wyposażenie Amstafa obejmuje 4 stałe szerokokątne kamery dzienno-nocne, dające widok w zakresie pełnej półsfery, jedną obrotową kamerę dzienno-nocną o zmiennej ogniskowej i oświetlające diody elektroluminescencyjne działające w paśmie podczerwieni. Pojazd ma również system audio i zdalnie sterowany system samozniszczenia.

Funkcje działania pojazdu obejmują: autonomiczne planowanie trasy, wykrywanie przeszkód, unikanie i szybkie reagowanie. Zintegrowany System Informacji Geograficznej (GIS) podaje lokalizację jednostek własnych lub zagrożeń i parametry misji w czasie rzeczywistym za pośrednictwem swojego komputera autonomicznej stacji kierowania.

Pojazdy Amstaf są używane w kilku krajach od prawie dwóch lat i zyskały uznanie wśród naszych klientów ze względu na wysoką niezawodność i doskonałe zdolności – dodaje Ronen Fishman.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.