Czwarty przedseryjny odrzutowiec klasy biznes Global 7000, oznaczony jako FTV 4 Architect wykonał pierwszy lot 28 września w zakładach Bombardiera w Toronto. W jego kadłubie zabudowano kompletne docelowe wyposażenie kabiny pasażerskiej, do testów którego używany będzie samolot.
Oblot czwartego Globala 7000 miał miejsce niespełna rok po locie pierwszego samolotu tego typu. Następne dołączały do niego w kilkumiesięcznych odstępach. Obecnie w zakładach w Toronto trwa montaż końcowy kolejnego przedseryjnego Globala 7000 – FTV 5 Masterpiece, a także 4 samolotów seryjnych.
Do połowy lipca flota przedseryjnych Globali 7000 wylatała 500 h. W połowie sierpnia podczas lotu drugiego samolotu (FTV2) miało miejsce zgaśnięcie silnika Passport podczas lotu. Mimo tego loty próbne odrzutowców Global 7000 kontynuowano bez żadnych ograniczeń parametrów. Bombardier nadal prowadzi badania mające na celu wyjaśnienie przyczyn zdarzenia (Problem z silnikiem Passport, 2017-08-22).
Zakończenie procesu certyfikacji Globala 7000 zaplanowane jest w połowie przyszłego roku. Dostawy samolotów seryjnych rozpoczną się tuż po wydaniu przez władze lotnicze odpowiednich dokumentów.