Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wirtualna wieża dla lotniska w Cranfield

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 października 2017

Uniwersytet Cranfield, jedna z wiodących uczelni brytyjskich, specjalizujących się w naukowych badaniach komercyjnych, wybrała szwedzką grupę Saab jako dostawcę wirtualnej wieży kontroli lotów dla miejscowego lotniska. Należące do uniwersytetu lotnisko położone jest 70 km na południowy zachód od Londynu.

Saab Digital Air Traffic Solutions dostarczy i uruchomi wirtualną wieżę kierowania ruchem lotniczym na lotnisku w Cranfield / Zdjęcie: Uniwersytet Cranfield

Saab Digital Air Traffic Solutions, spółka grupy Saab zajmująca się rozwojem nowoczesnych technologii dla lotnictwa, odpowiedzialna będzie za dostawę i uruchomienie wirtualnej wieży kierowania ruchem lotniczym, opartej na rozwiązaniach opracowywanych od 2006 i dopuszczonych do użytkowania przez władze lotnicze w 2015. Rozwiązanie to przetestowano z powodzeniem w różnych warunkach klimatycznych i przy różnych odległościach, z których prowadzono kontrolę lotów w Australii, USA, Holandii, Norwegii i Irlandii.

Wdrożenie zdalnych usług kontroli lotów stanowi przełom w dziedzinie zarządzania ruchem lotniczym. Cyfryzacja procesów gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych zwiększa efektywność operacyjną i poziom bezpieczeństwa ruchu w porcie lotniczym. Wdrażając nową cyfrową wieżę zdalnej kontroli lotów, Cranfield znajdzie się w czołówce portów lotniczych wykorzystujących technologie przyszłości.

Saab Digital Air Traffic Solutions nieustannie wzmacnia swoją pozycję lidera rynku i pierwszego dostawcy rozwiązań cyfrowych w dziedzinie kontroli ruchu lotniczego. To co nas wyróżnia, to sprawdzona technologia i doświadczenie operacyjne. Cieszy nas perspektywa współpracy z Uniwersytetem Cranfield, który od lat ściśle współdziała z przemysłem, prowadząc innowacyjne projekty badawczo-rozwojowe – powiedział Johan Klintberg, prezes zarządu Saab Digital Air Traffic Solutions.

Wdrożenie wirtualnej wieży kontroli lotów zwiększy przepustowość lotniska Cranfield i pozwoli nam dalej rozwijać potencjał badawczy uczelni. W połączeniu z istniejącym kampusem wzmocni pozycję uniwersytetu w rankingu wiodących europejskich ośrodków badań lotniczo-kosmicznych – stwierdził prorektor i dyrektor wykonawczy Uniwersytetu Cranfield prof. Sir Peter Gregson (Adaptowalne bsl przyszłości, 2017-10-02).

Saab i Luftfartsverket (LFV, szwedzki dostawca usług nawigacyjnych) opracowały koncepcję zdalnych usług kontroli ruchu lotniczego. W czerwcu 2016 powołały do życia spółkę joint venture Saab Digital Air Traffic Solutions. Zbudowany przez nią system jako pierwszy w świecie został dopuszczony do eksploatacji na szwedzkich lotniskach w Örnsköldsvik i Sundsvall. Linköping to kolejny, trzeci port lotniczy, który jeszcze w br. wdroży zdalną kontrolę ruchu lotniczego (Demonstrator Saaba dla NATS, 2017-03-06).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.