Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wirtualna wieża dla lotniska w Cranfield

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 11 października 2017

Uniwersytet Cranfield, jedna z wiodących uczelni brytyjskich, specjalizujących się w naukowych badaniach komercyjnych, wybrała szwedzką grupę Saab jako dostawcę wirtualnej wieży kontroli lotów dla miejscowego lotniska. Należące do uniwersytetu lotnisko położone jest 70 km na południowy zachód od Londynu.

Saab Digital Air Traffic Solutions dostarczy i uruchomi wirtualną wieżę kierowania ruchem lotniczym na lotnisku w Cranfield / Zdjęcie: Uniwersytet Cranfield

Saab Digital Air Traffic Solutions, spółka grupy Saab zajmująca się rozwojem nowoczesnych technologii dla lotnictwa, odpowiedzialna będzie za dostawę i uruchomienie wirtualnej wieży kierowania ruchem lotniczym, opartej na rozwiązaniach opracowywanych od 2006 i dopuszczonych do użytkowania przez władze lotnicze w 2015. Rozwiązanie to przetestowano z powodzeniem w różnych warunkach klimatycznych i przy różnych odległościach, z których prowadzono kontrolę lotów w Australii, USA, Holandii, Norwegii i Irlandii.

Wdrożenie zdalnych usług kontroli lotów stanowi przełom w dziedzinie zarządzania ruchem lotniczym. Cyfryzacja procesów gromadzenia, przetwarzania i udostępniania danych zwiększa efektywność operacyjną i poziom bezpieczeństwa ruchu w porcie lotniczym. Wdrażając nową cyfrową wieżę zdalnej kontroli lotów, Cranfield znajdzie się w czołówce portów lotniczych wykorzystujących technologie przyszłości.

Saab Digital Air Traffic Solutions nieustannie wzmacnia swoją pozycję lidera rynku i pierwszego dostawcy rozwiązań cyfrowych w dziedzinie kontroli ruchu lotniczego. To co nas wyróżnia, to sprawdzona technologia i doświadczenie operacyjne. Cieszy nas perspektywa współpracy z Uniwersytetem Cranfield, który od lat ściśle współdziała z przemysłem, prowadząc innowacyjne projekty badawczo-rozwojowe – powiedział Johan Klintberg, prezes zarządu Saab Digital Air Traffic Solutions.

Wdrożenie wirtualnej wieży kontroli lotów zwiększy przepustowość lotniska Cranfield i pozwoli nam dalej rozwijać potencjał badawczy uczelni. W połączeniu z istniejącym kampusem wzmocni pozycję uniwersytetu w rankingu wiodących europejskich ośrodków badań lotniczo-kosmicznych – stwierdził prorektor i dyrektor wykonawczy Uniwersytetu Cranfield prof. Sir Peter Gregson (Adaptowalne bsl przyszłości, 2017-10-02).

Saab i Luftfartsverket (LFV, szwedzki dostawca usług nawigacyjnych) opracowały koncepcję zdalnych usług kontroli ruchu lotniczego. W czerwcu 2016 powołały do życia spółkę joint venture Saab Digital Air Traffic Solutions. Zbudowany przez nią system jako pierwszy w świecie został dopuszczony do eksploatacji na szwedzkich lotniskach w Örnsköldsvik i Sundsvall. Linköping to kolejny, trzeci port lotniczy, który jeszcze w br. wdroży zdalną kontrolę ruchu lotniczego (Demonstrator Saaba dla NATS, 2017-03-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.