Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wzajemne tankowanie KC-46A

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 12 października 2017

Boeing poinformował, ze razem z US Air Force przeprowadził próby pobierania paliwa przez wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-46A Pegasus z innego samolotu tego typu.

Operacja podawania paliwa przez KC-46A Pegasus innemu samolotowi tego samego typu, widziana na ekranie operatora podkadłubowego przewodu sztywnego / Zdjęcie: Boeing

Podczas 4-godzinnego lotu obydwa samoloty przeprowadziły udane próby wzajemnego tankowania, osiągając przy tym maksymalny wydatek przetaczanego paliwa wynoszący 4542 l/min. Podczas całego lotu samoloty przetoczyły łącznie 17 282 kg nafty.  Obydwa Pegasusy wystartowały i wylądowały na lotnisku Boeing Field, na południe od Seattle. Zakończony sukcesem lot otwiera drogę do kolejnych etapów procesu certyfikacji oraz testów zgodności ze specyfikacją techniczną (KC-46A w komorze bezodbiciowej, 2017-06-02).

Zabudowany pod kadłubem KC-46A przewód sztywny umożliwia przetaczanie ponad 4540 l paliwa na minutę. Jego operator steruje ruchami przewodu za pomocą joysticka, obserwując proces tankowania na 24-calowym ekranie, w 3 wymiarach. Obserwacja odbywać się będzie za pośrednictwem okularów stereoskopowych i kamer, których kąt widzenia (185º) zapewnia obserwację wszystkich 3 punktów tankowania.

Natomiast 2 zasobniki podskrzydłowe z przewodami elastycznymi pozwalają Pegasusowi na podanie łącznie ok. 3030 l paliwa na minutę. KC-46A może także pobierać naftę od innych tankowców, za pośrednictwem przewodu sztywnego, dzięki gardzieli wlewowej, umieszczonej na górnej powierzchni kadłuba, za kabiną załogi.

Dotychczas Pegasusy używane do prób wylatały łącznie 2000 h i wykonały ponad 1300 udanych kontaktów  podczas tankowania w locie z udziałem samolotów F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10 i KC-10. Docelowo KC-46A ma być przystosowany do podawania paliwa ponad 45 typom statków powietrznych eksploatowanych przez siły zbrojne USA i kraje sojusznicze.


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.