Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

West Atlantic z tabletami EFB

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 października 2017

West Atlantic, europejskie linie lotnicze cargo wprowadziły elektroniczny system zarządzania informacją, tzw. Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe), czyli cyfrowy odpowiednik podręcznego zestawu informacyjnego pilota. Zawierają one instrukcję użytkowania samolotu w locie, instrukcje obsługi technicznej, instrukcje użytkowania poszczególnych elementów wyposażenia awionicznego, listy wyposażenia oraz książki płatowca i silników, mapy i tabele w postaci elektronicznej.

EFB dla West Atlantic zostały stworzone w oparciu o wzmocnione tablety Panasonic Toughpad FZ-G1 / Zdjęcie: West Atlantic

Dodatkowo EFB służy jako podręczny kalkulator pomocny przy doborze optymalnych prędkości startu i nastaw przepustnicy, zależnie od pogody, stanu lotniska i masy samolotu. Opcjonalnie można zintegrować EFB z wyposażeniem monitorującym pracę załogi oraz może ono służyć jako zapasowy wskaźnik podczas wykonywania prac obsługowych. Rozwiązanie dla West Atlantic zostało stworzone w oparciu o wzmocnione tablety Panasonic Toughpad FZ-G1.

West Atlantic Group to spółka holdingowa dwóch europejskich przewoźników, West Air Sweden i Atlantic Airlines, specjalizująca się transporcie przesyłek pocztowych, towarów niebezpiecznych i ładunków drobnicowych. Przez lata linie korzystały z papierowej dokumentacji lotniczej. Były to tradycyjne segregatory zawierające liczne instrukcje, mapy i informacje o załadunku. Aby ograniczyć ilość materiałów fizycznie znajdujących się na pokładzie samolotu i jednocześnie zapewnić załodze łatwy i szybki dostęp do informacji, West Atlantic wprowadziły tablety Toughpad FZ-G1. Dostarczono je co najmniej 25 załogom, a każda z nich została wyposażona w 2 takie urządzenia – po jednym dla każdego z dwóch pilotów na pokładzie. Obecnie flota West Atlantic składa się z 40 BAe ATP-F, 6 Boeingów 737-300SF, 10 737-400SF, 4 737-800BCF, 3  767-200SF i pary Bombardierów CRJ200PF.

Tablety Toughpad FZ-G1 dostarczono co najmniej 25 załogom West Atlantic, a każda z nich została wyposażona w 2 takie urządzenia – po jednym dla każdego z dwóch pilotów na pokładzie
 

Dzięki digitalizacji wszystkich informacji i wykorzystaniu tabletów FZ-G1 załoga może błyskawicznie sprawdzić wyważenie samolotu czy też odpowiednio wyregulować temperaturę na pokładzie, zaktualizować lub sprawdzić informacje na temat transportowanego ładunku. Jako narzędzie do obsługi EFB wybrano wzmocnione tablety Panasonic Toughpad FZ-G1. Model ten spełnia równie restrykcyjne kryteria niezawodności, co wszystkie inne urządzenia sterownicze znajdujące się w kabinie załogi.

Tablety są używane przez personel West Atlantic zarówno w czasie lotu, jak i w czasie załadunku i wyładunku towarów. O ich wyborze przesądziła wzmocniona obudowa, a także wysoka jasność ekranu. 10-calowy dotykowy wyświetlacz oferuje jasność od 0,5 do 960 nitów, co oznacza że jest w stanie zapewnić doskonałą widoczność zarówno, gdy jest ciemno, jak i przy intensywnym oświetleniu. Jednocześnie model z powodzeniem wytrzyma upadek z wysokości 1,8 m (Tablety Panasonica w śmigłowcach Airbusa , 2016-11-22).

Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru rozwiązania była odporność na wstrząsy i upadki, ponieważ warunki, w których pracujemy bywają ciężkie. Urządzenia często spadają podczas załadunku i rozładunku, dlatego nie moglibyśmy używać sprzętu, który nie jest wzmocniony. Tablety Toughpad FZ-G1 są dla nas idealne. Są wytrzymałe i mogą być wykorzystywane w każdych warunkach – zarówno w deszczu, jak i w pełnym słońcu – mówi Magnus Klasson, kierownik operacyjny West Atlantic.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.