17 października pierwszy prototyp samolot komunikacyjnego MS-21-300 wykonał przelot non-stop z przyzakładowego lotniska w Irkucku na należące do Instytutu prób w locie im. M. M. Gromowa lotnisko w Żukowskim.
Jak stwierdził po przelocie dowódca załogi, pilot doświadczalny, Bohater FR, Oleg Kononienko: Lot odbył w normalnym trybie. Wszystkie instalacje działały bez usterek. Lot długości 4500 km trwał 6 h i odbył się na wysokości 10 km.
Prezes PAO OAK i Irkuta Jurij Sliusar powiedział: Dzisiaj rozpoczął się nowy etap w historii MS-21. Przed nami kolejne próby w locie i naziemne, dołączenie do nich następnych samolotów, a następnie certyfikacja i rozpoczęcie seryjnej produkcji. W programie MS-21, wraz z Irkutem, udział biorą liczne przedsiębiorstwa OAK, partnerzy z Rostiechu i wiodące przedsiębiorstwa zagraniczne (Zmiany w strukturze OAK, 2017-09-04).
Pierwszy wiceprezes i generalny konstruktor Irkuta Oleg Demczenko dodał: Przeprowadzone w irkuckich zakładach próby w locie MS-21 i dalekodystansowy przelot samolotu potwierdziły obliczeniowe osiągi samolotu. Od dziś testy będą prowadzone przez OKB im. A. S. Jakowlewa. Dysponuje ono nowym hangarem, przeznaczony specjalnie dla samolotów MS-21, w którym znajdują się nowoczesne urządzenia do rejestrowania, przetwarzania i przechowywania danych zgromadzonych podczas prób w locie i naziemnych.