Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja F-16 Block 60

Imprezy branżowe, Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 13 listopada 2017

Wystawa w Dubaju była także miejscem zawarcia umowy pomiędzy rządem Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Lockheed Martinem, dotyczącej modernizacji wielozadaniowych samolotów bojowych F-16 Block 60 do standardu F-16V. Jej wartość wynosi 1,6 mld USD. Strony nie podały szczegółów transakcji. Wiadomo tylko, że obejmie ona także dostawę części zamiennych i wsparcie logistyczne (Grecja zmodernizuje swoje F-16, 2017-10-18, F-16V dla Bahrajnu, 2017-09-11).

ZEA zapłacą 1,6 mld USD za modernizację 78 F-16 Block 60 do standardu F-16V / Zdjęcie: MO ZEA

F-16 Block 60 powstał na zamówienie lotnictwa Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Arabowie zdecydowali się na jego kupno w maju 1998, przedkładając go nad Eurofightera, Rafale i F-15E. Rząd ZEA postanowił nabyć 80 samolotów (55 jedno- i 25 dwumiejscowych, oznaczanych jako F-16E i F-16F) wraz z uzbrojeniem i wyposażeniem niezbędnym do ich obsługi naziemnej, za sumę ok. 7 mld USD. W wypadkach utracono 2 F-16F (Kolejne F-16 Block 60 dla ZEA?, 2013-04-28).

Samoloty zakupione przez ZEA wyposażone są w konforemne zbiorniki paliwa, kadłubową owiewkę z dodatkowym wyposażeniem awionicznym i sterownice w tylnej kabinie (dzięki temu możliwe jest wykonywanie przez nie zadań szkoleniowych). Po lewej stronie kadłuba, przed kabiną załogi jest umieszczona głowica integralnego FLIR.

Samoloty eksploatowane przez wojska lotnicze ZEA wyposażone są w wielofunkcyjny radiolokator Northrop Grumman AN/APG-80 z anteną fazowaną. Kąt stożka obserwacji radiolokatora wynosi 120°. Dodatkowo istnieje możliwość mechanicznego przemieszczania anteny w zakresie ±11° w pionie i ±50° w poziomie. APG-80 charakteryzuje się też możliwością tworzenia obrazów podczas pracy w trybie z syntetyczną aperturą.

W kabinie F-16 Block 60 zabudowano awionikę full glass cockpit – na tablicy brak jest rezerwowych przyrządów analogowych. Wszelkie informacje o parametrach lotu, stanie poszczególnych systemów płatowca i silnika oraz sytuacji w przestrzeni powietrznej prezentowane są na szerokokątnym wskaźniku przeziernym i 3 kolorowych wyświetlaczach wielofunkcyjnych. Oświetlenie kabiny i przyrządów dostosowane jest do używania okularowych wzmacniaczy obrazu. W celu pełnego zobrazowania sytuacji taktycznej pokładowy układ celowniczo-nawigacyjny został sprzężony z mapami cyfrowymi. Całość awioniki zintegrowana jest w oparciu o światłowodowe szyny przesyłu danych (Arabowie kupują uzbrojenie, 2013-10-16).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.