W zakładach Awiastar-SP, wchodzących w skład OAK, w Ulianowsku, zaprezentowano 29 listopada pierwszy tankowiec Ił-78M-90A. Został on wyprodukowany dla potrzeb WKS FR.
Na życzenie zamawiającego Ił-78M-90A, opracowany na bazie samolotu transportowego Ił-76MD-90A, także ma zdolność przewożenia ładunków, dzięki rampie zabudowanej w tylnej części kadłuba. W razie potrzeby można wyposażyć go w urządzenia do zwalczania pożarów (Zakończenie testów Ił-76MD-M, 2016-12-31).
We wnętrzu ładowni Iła-78M-90A znajdują się 2 dodatkowe zbiorniki mieszczące łącznie ok. 100 t nafty. Napęd samolotu stanowią 4 silniki PS-90A-76. Paliwo podawane jest za pomocą przewodów elastycznych – dwa zasobniki UPAZ-1M są zabudowane pod skrzydłami, a trzeci – w kadłubie. Każdy z nich może przetaczać 3000 l nafty na minutę.
Najprawdopodobniej Ił-78M-90A wyposażony jest w system samoobrony Prezidient-S, obejmujący głowicę optoelektroniczną pod nosową częścią kadłuba, czujniki ostrzegające o opromieniowaniu wiązką radiolokacyjną i laserem oraz odpalonych pociskach rakietowych, a także urządzenia zakłócające działanie termolokacyjnych i radiolokacyjnych głowic pocisków rakietowych i wyrzutniki flar i dipoli.