Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tuzin francuskich A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 05 grudnia 2017

Direction générale de l’armement (DGA, Agencja ds. zamówień obronnych) odebrała 22 listopada dwunasty  samolot transportowy Airbus A400M Atlas (nr ser. MSN 62) przeznaczony dla Armée de l’air (wojsk lotniczych Francji). Wszedł on w skład bazy lotniczej BA 123 Commandant Charles Paoli w Orleanie–Bricy.

Dwunasty francuski A400M na lotnisku obok zakładów Airbusa w Sewilli / Zdjęcie: Airbus

W odróżnieniu od poprzednich dwunasty francuski A400M został wyposażony w dwa podskrzydłowe zasobniki z przewodem elastycznym, umożliwiające podawanie paliwa innym statkom powietrznym. Pojemność zbiorników paliwa A400M wynosi 63,5 tys. l. W razie potrzeby w ładowni można zabudować 2 dodatkowe zbiorniki mieszczące 7,2 tys. l nafty każdy. Wydatek paliwa przetaczanego przez przewód elastyczny to 2 tys. l / min.

Wszystkie seryjne A400M standardowo mają zabudowany układ nadzorujący przetaczanie paliwa, wzmocnienia struktury ładowni pozwalające na zamontowanie w niej dodatkowych zbiorników paliwa i bębna z przewodem elastycznym, podskrzydłowe węzły mocowania zasobników z przewodami elastycznymi oraz niezbędne elementy instalacji paliwowej w kadłubie i skrzydłach. Przekształcenie samolotu z konfiguracji transportowej w tankowiec ma zajmować około 2 h.

Pozostałe francuskie Atlasy będą stopniowo doposażone w podskrzydłowe zasobniki z przewodem elastycznym. Do 2019 Armée de l’air mają dysponować 15 A400M (Dostawa 50. A400M, 2017-09-28).


Powiązane wiadomości

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2017 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.