W zakładach lotniczych w Ułan-Ude (UUAZ), wchodzących w skład holdingu Wiertalioty Rossii rozpoczęto próby zmodernizowanego śmigłowca transportowego Mi-171E.
Wiropłat ma zabudowane nowe kompozytowe łopaty wirnika nośnego i śmigła sterującego (w układzie X) ze sterowaną cyfrowo instalacją przeciwoblodzeniową, nową tarczę sterującą, a także zmodyfikowany statecznik poziomy i belkę ogonową.
Napęd zmodernizowanego Mi-171E stanowią 2 silniki Klimow WK-2500PS-03 z cyfrowym układem sterowania (FADEC), o mocy awaryjnej 2700 KM każdy, mogące działać przy temperaturze otoczenia od –50°C do + 50°C. Śmigłowiec wyposażony jest także w pomocniczy zespół napędowy Safir 5K/GMI z prądnicą o mocy 20 kW.
Zabudowanie nowych łopat w Mi-171E pozwoliło na zwiększenie jego prędkości maksymalnej, zasięgu, masy ładunku przenoszonego na zawiesiu zewnętrznym, a także polepszyło osiągi podczas operowania w górach i wysokich temperaturach otoczenia. Ponadto nowe łopaty zapewniają znaczne zmniejszenie emitowanego hałasu. Mamy nadzieję, że zmodernizowany śmigłowiec zainteresuje zarówno dotychczasowych użytkowników [Mi-8/-17], jak i przyciągnie nowych klientów – powiedział dyrektor zarządzający UUAZ Leonid Biełych.