W zakładach koncernu Bell Helicopter w Amarillo 18 grudnia oblatano pierwszy prototyp pionowzlotu V-280 Valor. Nie był to lot w pełnym tego słowa znaczeniu – wiropłat oderwał się od ziemi i wykonał kilkusekundowy zawis, a następnie wylądował. Producent nie przekazał żadnych szczegółowych informacji dotyczących wydarzenia.
Kolejnym etapem prób w locie V-280 mają być manewry w zawisie na małej wysokości i przejście do lotu poziomego. Po ich pomyślnym zakończeniu Valor wykonywać ma loty z coraz większymi prędkościami, aż do maksymalnej, na coraz większej wysokości.
V-280 jest proponowany US Army w ramach programu Joint Multi-Role Technology Demonstrator (JMR TD). W projekcie uczestniczą, oprócz Bell Helicopter, także Lockheed Martin, General Electric, Moog, IAI, TRU Simulation & Training, Astronics, Eaton, GKN Aerospace, Lord, Meggitt i Spirit AeroSystems. Jego konkurentem jest Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant, którego oblot przełożono na 2018.
Program JMR TD zakłada nabycie aż 4 tys. nowych wiropłatów, które zastąpią w służbie wielozadaniowe UH-60 Black Hawk począwszy od 2030, a w dalszej przyszłości także uderzeniowe AH-64 Apache (Próby V-280, 2017-09-01).