Daher poinformował o niezwykłym wyczynie, jakiego dokonali dwaj piloci, stanowiący załogę samolotu dyspozycyjnego TBM 930, noszącego znaki rejestracyjne SP-TBM (nr ser. 1128). Od 6 listopada do 3 grudnia Tomek Dudziak i Arjan Bakker okrążyli kulę ziemską, przebywając dystans 47 839 km. Większa część trasy biegła na południe od równika, a większość z 26 międzylądowań w 25 krajach, jakie wykonali, znajdowała się na liście światowego dziedzictwa UNESCO.
Przed lotem Dudziak powiedział, że ich celem jest dotarcie na drugą stronę Ziemi z jego rodzinnego miasta, Poznania, dążąc do punktu leżącego około 2037 km na południowy wschód od Nowej Zelandii. Zamierzałem tam polecieć i wrócić do domu, próbując narysować ładne koło. Przekraczanie oceanów mogło jednak spowodować komplikacje, dlatego postanowiłem skakać po wyspach na Oceanie Spokojnym i przelecieć Ocean Atlantycki z Brazylii do Wysp Zielonego Przylądka. Dziękujemy Daherowi za stworzenie tak niezawodnego samolotu i za wsparcie podczas podróży – dodał Tomek Dudziak.
Załoga SP-TBM wykonała międzylądowania m. in. w Samarkandzie w Uzbekistanie, Katmandu w Nepalu, Parku Narodowym Komodo w Indonezji, na Wielkiej Rafie Koralowej w Australii, na Wyspie Wielkanocnej i w Parku Narodowym Iguaçu w Brazylii. Najdłużej samolot znajdował się w powietrzu przez 6 godzin, lecąc z atolu Totegegie w Polinezji Francuskiej do Wyspy Wielkanocnej, a największa odległość, jaką pokonał SP-TBM wyniosła 3017 km – z Wyspy Wielkanocnej na chilijską wyspę Robinson Crusoe. Wymagało to wielu przygotowań z wyprzedzeniem, zwłaszcza, że paliwo nie jest stale dostępne na niektórych lotniskach i musiało być transportowane drogą morską. Średnia prędkość lotu wyniosła ok. 502 km/h.
Doceniamy Tomka i Arjana za ich wyjątkowy lot na całym świecie, a także ich umiejętności niezbędne podczas tej ekscytującej podróży. W rękach dwóch takich pilotów TBM 930 wykazał swoje doskonałe osiągi podczas lotów dalekodystansowych, niezawodność i bezpieczeństwo, które, jak mamy nadzieję, będą służyć innym jako inspiracja w odkrywaniu świata dzięki naszym samolotom turbośmigłowym – powiedział Nicolas Chabbert, starszy wiceprezes Daher Airplane (Nowa awionika dla Daherów, 2017-08-02).